نزدیکترین راه‌ رسیدن به عدالت مسیری مبتنی بر قانون است
کد خبر: 3767874
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

نزدیکترین راه‌ رسیدن به عدالت مسیری مبتنی بر قانون است

گروه اجتماعی ـ سرپرست استانداری سمنان ناجی با اشاره به اینکه نزدیک‌‌‌ترین مسیر به عدالت مسیری است که مبتنی بر قانون باشد، گفت: ‌تبعیض قائل شدن ظلم است زیرا اگر به انحصار دامن بزنیم، یقیناً به جامعه ظلم کرده‌ایم و اگر در جهت رفع این مسئله پیش‌قدم نشویم، به توسعه ظلم در جامعه کمک شده است.

لازمه جاودانگی؛ قرار گرفتن در مسیر ایستادگی و ایثار است

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید ناجی، سرپرست استانداری سمنان شب گذشته، 6 آذرماه در نشست هم‌افزایی دولت و بسیج در سالن یادگار امام استانداری سمنان در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی با اشاره به اینکه هر جا صحبت از فضائل است، تفکر بسیجی متبلور شده و هر چه پیش می‌رویم، دامنه اوصاف و ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیج در برخی از حوزه‌ها پررنگ‌تر می‌شود، اظهار کرد: منشأ بسیج در دل و بدنه مردم است، که در این راستا پر کردن خلأهایی که منجر به فاصله گرفتن از مردم می‌شود، باید انجام شود.

ناجی ادامه داد: کارکنان اداری و کارگزاران نظام وظایف ویژه‌ای برعهده دارند؛ از آنجایی که تمام اعمال و رفتار، حرکات و نوع برخورد و اقدامات ما به‌واسطه اینکه نظام و حکومت ما اسلامی است، به پای اسلام نوشته خواهد شد، به شکل قابل‌توجهی اعمال و رفتار ما رصد می‌شود.

سرپرست استانداری سمنان با اشاره به اینکه اخلاص در نیت و عمل باید به‌عنوان شرط اساسی در فعالیت‌ها و برنامه‌های روزمره کارکنان ادارات مد نظر قرار گیرد، یاداور شد: قرار گرفتن در مسیر ایستادگی و ایثار، جاودانگی را در پی خواهد داشت و باید به‌عنوان یک مسؤول اداری چنین افکاری را در خود پررنگ کنیم.

وی با بیان اینکه باید در دل این مسؤولیت‌پذیری و تعهد، رعایت نکات شرعی و قانونمندی به‌عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، افزود: نمی‌توانیم بگوییم بسیجی هستیم و در این حوزه وسیع و دایره بزرگ بسیج قرار گرفته‌ایم؛ اما در مسیر قانون حرکت نکرده و طبق میل و تشخیص عمل می‌کنیم.

ناجی با اشاره به اینکه نزدیک‌‌‌ترین مسیر به عدالت مسیری است که مبتنی بر قانون باشد؛ وگرنه اگر از آن خارج شویم و سلیقه بر آن حاکم شود، مسیر عدالت نخواهد بود، متذکر شد: تبعیض قائل شدن ظلم است زیرا اگر به انحصار دامن بزنیم، یقیناً به جامعه ظلم کرده‌ایم و اگر در جهت رفع این مسئله پیش‌قدم نشویم، به توسعه ظلم در جامعه کمک شده است.

وی بر حفظ پیوند و پیوستگی با مردم تأکید کرد و گفت: برای پررنگ جلوه دادن اخلاق در جامعه باید تلاش شود؛ زیرا در مقطع فعلی همدلی و اتفاق رأی در بسیاری از موضوعات امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری سمنان، مسئله منافع ملی و مصلحت عمومی جامعه را امری مهم دانست و گفت: تشخیص این امر بر‌عهده کسانی است که امور کشور را به دست و رهبری جامعه را برعهده دارند؛ بنابراین باید تلاش شود تا در ارزیابی‌ها بررسی شود و در اقدامات و فعالیت‌ها و در نمره دادن‌ها مراقبت صورت گیرد که در این راستا افزایش مشارکت مردم برای مقابله با آسیب‌هایی که در حوزه‌های مختلف متوجه جامعه است، مورد تأکید است.

سرپرست استانداری سمنان با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به سمنان و ضرورت استقبال حداکثری از این برنامه مهم گفت: در روزهای پیشرو به احتمال قوی سفر ریاست جمهوری به استان سمنان را خواهیم داشت؛ این موضوع به‌عنوان مسئله‌ای فراتر از حوزه و منطقه و به‌عنوان مسئله ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha