برگزاری چهاردهمین اجلاس تخصصی قرآنیان ممتاز کشور
کد خبر: 3767943
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

برگزاری چهاردهمین اجلاس تخصصی قرآنیان ممتاز کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهاردهمین اجلاس تخصصی قرآنی قاریان، حافظان، موذنان و دعاخوانان ممتاز کشور طی دو روز 15 و 16 آذرماه در مجتمع امام خمینی(ره) حسینیه الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ چهاردهمین اجلاس تخصصی قرآنی قاریان، حافظان، موذنان و دعاخوانان ممتاز کشور طی دو روز 15 و 16 آذرماه در مجتمع امام خمینی(ره) حسینیه الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن در این رابطه گفت: در این نشست نیز طبق روال سنوات گذشته برنامه‌های مفصلی پیش‌بینی شده است و سه موضوع دعا، اذان و ترتیل در دستور کاری این نشست قرار گرفته است که توسط ممتازین این حوزه‌ها اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این سه موضوع، کمیته‌های تخصصی را از ماه‌ها پیش تشکیل داده بودیم و جلسات متعددی با حضور کارشناسان و اساتید در این کمیته برپا شد که بحث‌های مفصلی در این رابطه نیز ارائه شد. مقالاتی که قرار است در صحن علنی نشست توسط استادان ارائه شود، در این کمیته مورد نقد و بررسی قرار گرفت تا جایی که به یک پختگی رسید و نتایج آن در این نشست اعلام خواهد شد.

میرزاجانی اظهار کرد: تعداد 14 مقاله‌ در موضوعات ارائه شده توسط شورای عالی قرآن به ممتازین رشته‌های نام برده در سراسر کشور سفارش داده شده است که در چهاردهمین اجلاس ارائه خواهند شد.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن گفت: در کنار محور اصلی نشست، برنامه‌های جانبی نیز در روز اختتامیه نشست برگزار خواهد شد. تجلیل و بزرگ‌داشت بزرگان عرصه دعا و اذان، اعطای گواهی‌نامه درجات یک و دو ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم، تجلیل از ارائه‌کنندگان مقالات در این نشست، رونمایی از دو اذان جدید که توسط قاریان اجرا شده، رونمایی از پایگاه جدید اطلاع‌رسانی شورای عالی قرآن، رونمایی از آلبوم مناجات فارسی با صدای یکی از مناجات‌خوانان ممتاز کشور از جمله بخش‌های این مراسم خواهد بود.

انتهای پیام

captcha