پارک علم و فناوری امام سجاد(ع) در مشهد افتتاح می‌شود
کد خبر: 3768011
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
22 بهمن سال جاری؛

پارک علم و فناوری امام سجاد(ع) در مشهد افتتاح می‌شود

گروه فناوری اطلاعات ــ سرپرست پارک علم و فناوری امام سجاد(ع) با اشاره به تصویب اساسنامه این پارک در هفته اخیر گفت: نخستین شعبه این پارک، 22 بهمن‌ماه در مشهد افتتاح می‌شود.

پارک علم و فناوری امام سجاد(ع) در مشهد افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، سرپرست پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات امام سجاد(ع)، درباره فلسفه ایجاد این پارک گفت: پارک‌های علم و فناوری سابقه‌ای تقریباً 20 ساله در کشور دارند که با هدف اولیه کمک به فارغ‌التحصیلان جوان برای تبدیل ایده به محصول و ورود به بازار، عمدتاً توسط وزارت علوم در نقاط مختلف کشور شکل گرفته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت‌ها برای ورود محصول به بازار افزود: باز شدن درهای بازار به روی شرکت‌ها کار ساده‌ای نیست. وزارت علوم نیز به تنهایی نمی‌تواند در این رابطه کاری انجام دهد و نیاز است تا وزارتخانه‌های اقتصادی کشور ورود پیدا کنند تا با برنامه‌هایی، شرکت‌های دارای محصول را به بازارهای ملی و بین‌المللی وصل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران فلسفه وجود پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات امام سجاد(ع) را رشد شرکت‌های جوان و ورود محصول آن‌ها به بازارهای ملی و بین‌المللی دانست و اظهار کرد: در دولت یازدهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نخستین وزارتخانه اقتصادی به این موضوع توجه کرد و برای ایجاد پارکی برای رشد دادن شرکت های جوان و ورود آن‌ها به بازارهای ملی و بین‌المللی، شروع به سرمایه‌گذاری کرد.  پارک‌های علم و فناوری که تاکنون در کشور ایجاد شده به عنوان پارک‌های عرضه مطرح هستند تا با حمایت از شرکت های نوپا و فارغ التحصیل، آنها را برای تولید محصول و ایجاد یک شرکت جوان کمک کنند.

عضو شورای راهبری پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات امام سجاد(ع) در تشریح وضعیت شرکت‌های جوان گفت: شرکت جوان شرکتی است که سالانه 300 تا 500 میلیون تومان درآمد دارد، حداقل دو سه سال کار کرده و محصول تولید کرده و آماده ورود به بازار است. اگر نهادسازی در کشور رخ ندهد هرچقدر هم سرمایه‌گذاری کنیم، رشدی اتفاق نمی‌افتد. درست مثل اینکه دولت به جای ایجاد آموزش و پرورش و آموزش عالی، به مردم بابت تحصیل پول دهد که در این صورت به دلیل عدم نهادسازی رشدی ایجاد نمی‌شود.

صدیق دامغانی‌زاده با بیان اینکه چنین نهادسازی از سوی وزارت ارتباطات با سرمایه‌گذاری در این پارک‌ها برای نخستین‌بار انجام می‌شود، گفت: 20 هکتار زمین پارک خریداری شده، طراحی آن به دانشگاه تهران واگذار و مجوز پارک نیز از وزارت علوم اخذ شده است.

وی همچنین از تصویب اساسنامه این پارک در هفته گذشته خبر داد و افزود: پارک سجاد یک پارک ملی و فراملی در تهران است که مجوز تاسیس شعب دیگر آن در استان های مختلف اخذ شده و در 22 بهمن امسال نخستین شعبه آن در مشهد افتتاح می‌شود. هم‌اکنون 10 شرکت در پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات امام سجاد (ع) مستقر هستند که تا دهه فجر امسال 20 تا 30 شرکت دیگر نیز پذیرش می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha