بیستمین مانور زلزله در تویسرکان برگزار شد + عکس
کد خبر: 3768026
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

بیستمین مانور زلزله در تویسرکان برگزار شد + عکس

گروه اجتماعی - بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در تویسرکان برگزار شد.

رحمت الله الوندی رئیس هلال احمر تویسرکان در گفتگو با ایکنا همدان ضمن ضروری دانستن فراگیری آموزش‌ها برای همه افراد جامعه گفت: آموزش‎های لازم از قبل توسط مربیان آموزشی هلال احمر به دانش‌آموزان داده شده که امروز در این مانور به اجرا گذاشته شد.
وی با بیان اینکه انجام این مانور به منظور آمادگی و کسب اطلاعات بیشتر دانش آموزان در زلزله و راه‌های ایمنی در مواقع حادثه نه تنها در مدرسه بلکه در خانه است، از دانش‌آموزان خواست آنچه را در این خصوص فرا گرفته‌اند در خانه تمرین و تکرار کنند تا در مواقع نیاز آمادگی کامل داشته باشند.
وی افزود: چیزی که در زلزله بسیار مهم است پناه‌گیری و خروج ایمن است همانطور که میدانیم در زلزله سرپل ذهاب نیز آنچه که بیشتر باعث شد تعداد مصدومین افزایش یابد اضطراب و سردرگمی بود و کسانی که پناهگیری ایمن و خروج به موقع داشتند آسیب جدی ندیده بودند.
در ادامه مریم زبده مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: این مانور با همکاری هلال احمر، اورژانس،اتش نشانی،نیروی انتظامی، سازمان دانش آموزی، صدا و سیما، مدیریت بحران شهرستان، دهیاری روستای ولاشجرد و مدارس عابدی و علوی انجام شد که هدف آگاه سازی و آمادگی رویارویی افراد با حوادث و آموزشهای مدیریت بحران برای به حداقل رساندن آسیب‌ها است.
وی با اشاره به ساخت اتاقک ایمن در این دو مدرسه از انجام مانورهایی به این شکل در مدارس دارای کانون دانش اموزی و مدارس دارای تیم های دادرس خبر داد.
همزمان با سراسر کشور بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی دو مدرسه پسرانه دکتر پریسا عابدی و مدرسه دخترانه علوی ولاشجرد تویسرکان برگزار شد.
در این مانور که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، پس از به صدا در آمدن زنگ زلزله ابتدا دانش‌آموزان با تکیه بر آموخته‌های قبلی توسط مربیان هلال‌احمر پناه‌گیری به موقع را انجام دادند.
پس از آن زنگ تخلیه اضطراری زده شد و دانش آموزان اقدام به خروج کردند و به دور از نقاط پرحادثه پناه گرفتند سپس عملیات امداد و نجات برای مصدومین فرضی آغاز شد که دانش‌آموزان به سراغ مصدومین فرضی رفتند و آنها را به وسیله آمبولانس به مراکز درمانی انتقال دادند.
عملیات بعدی گروه، حمایت روانی از دانش آموزان وحشت زده و مضطرب و دعوت آنها به آرامش بود.
مرحله بعدی مانور انفجار ناشی از گاز در مدرسه و اطفای حریق توسط تیم‎های دادرس و در پایان آخرین مرحله امدادی توزیع اقلام امدادی بین آسیب‌دیدگان ناشی از حادثه بود که توسط امدادگران انجام شد.
در پایان مانور از مدارس مجری تقدیر و تشکر به عمل آمد.

بیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکسبیستمین مانور زلزله و ایمنی در تویسرکان برگزار شد + عکس
انتهای پیام

captcha