شناخت روش‌ها و کارآفرینی‌های جدید لازمه منطبق شدن با دنیای مدرن است
کد خبر: 3768075
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

شناخت روش‌ها و کارآفرینی‌های جدید لازمه منطبق شدن با دنیای مدرن است

گروه فرهنگی- رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی رویداد فاطر گفت: کاروان دنیای مدرن به قدری شتاب دارد که یک یا چند روز غفلت، ما را به اندازه چندین سال عقب خواهد انداخت، پس باید بتوانیم روش‌ها و کارآفرینی‌های امروز را بفهمیم و پیش‌بینی‌هایی نیز در مورد آینده انجام دهیم.

هدف رویداد فاطر، فراهم کردن فضایی برای دیده شدن ایده‌های جوانان استبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی امروز پنجشنبه 8 آذرماه در آیین افتتاحیه رویداد فاطر، اظهار کرد:  در طول تاریخ بشر، کارآفرینی همواره در حال تغییر و تحول بوده و در دوران‌های مختلف، اشکال مختلفی برای آن وجود داشته است. در هر دوره بشر به عرصه جدیدی وارد شده، مثلا زمانی صنعت کشاورزی را با دام پروری ادغام و یا سکه را اختراع کرد.
وی با بیان اینکه یکی از تحولات بزرگ عصر کنونی، پدیده بزرگ دیجیتال و فضای مجازی است، ادامه داد: فهم درست این پدیده به ما برای تصمیم گیری در مورد کارهای فرهنگی در جامعه کمک می‌کند. صنعت دیجیتال همه مردم را از همه جا با هم مرتبط کرده است. مثلا قبلا مشتری‌های یک مغازه تنها مردم نزدیک آن مغازه بودند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای شده که هرکس در خانه فعالیتی انجام می‌دهد و در تمام دنیا مردم می‌توانند آن را ببینند و از آن بهره‌مند شوند.
رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی افزود: همان طور که صنعت، بسیاری از مشاغل را تغییر داد، امروزه هم دیجیتال یا حتی فیجیتال (دنیای دیجیتالی و فیزیکی) هم تاثیرات زیادی بر زندگی مردم گذاشته و این تاثیرات، فضای فرهنگی و محصولات فرهنگی را نیز تغییر داده است. ما باید خودمان را با این فضا تطبیق داده و آن را مدیریت کنیم تا بتوانیم تاثیری مناسب داشته باشیم.
قطبی خاطرنشان کرد: کاروان دنیای مدرن امروزه به قدری شتاب دارد که یک یا چند روز غفلت، ما را به اندازه چندین سال عقب خواهد انداخت، پس باید بتوانیم روش‌ها و کارآفرینی‌های امروز را بفهمیم و پیش‌بینی‌هایی نیز در مورد آینده انجام دهیم. به طور مثال یکی از آموزه‌های مورد تاکید مکتب اسلام، «قرض دادن» است که برکت و ثواب زیادی دارد.
وی ادامه داد: در گذشته قرض دادن، تنها محدود به آشنایان بود، اما امروزه  نهادی به نام «قرض‌الحسنه» را راه اندازی کرده‌اند که به رواج سنت قرض دادن کمک زیادی کرده است. پس ما با نوآوری و خلاقیت می‌توانیم میدان را در دست گرفته و با بهره‌گیری از ابزار و شرایط نو، ارزش‌ها را در جامعه گسترش دهیم.
قطبی تصریح کرد: جشنواره فاطر در همین راستا وظیفه دارد تا برای علاقمندان نگران آینده، فضایی را فراهم کند تا ایده‌های نوآورانه و زیبای خود را که در حوزه اقتصادی نیز مناسب هستند به نمایش گذاشته و مورد حمایت واقع شوند. تلاش ما این است که براساس مدل‌های رایج در پارک‌های علمی و فناوری، فرصت‌هایی را برای شما فعالان فرهنگی ایجاد کنیم.
وی در پایان گفت: باید فضا را برای جوانان مناسب کنیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند، انشاءالله جشنواره فاطر به جوانان و ایده‌های آنها اجازه دیده شدن بدهد.
انتهای پیام

captcha