استقبال ۱۰۰ هزار نفری مردم فارس از نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3768147
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳

استقبال ۱۰۰ هزار نفری مردم فارس از نمایشگاه کتاب

گروه فرهنگی ـ. طبق اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از هفدهمین نمایشگاه کتاب این استان بازدید کرده‌اند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس در  گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه به حمد الهی استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار خوب بوده است، گفت: تاکنون بیش از 100 هزار نفر از مردم استان فارس از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.
وی افزود: برای نمایشگاه امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که از این مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون تومان تزریق شد و تاکنون یک میلیارد و 150 میلیون تومان بن فروخته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا فردا که آخرین روز برپایی این نمایشگاه 150 میلیون تومان آن نیز به فروش رود.

تبیین تفاوت‌های نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته
سهرابی در ادامه به تبیین تفاوت‌هایی که نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته دارد، پرداخت و گفت: نخستین تفاوتی که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته دارد، این است که از روز نخست بن توزیع کردیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فروش یک میلیارد و 150 میلیون تومان بن را نشان دهنده علاقه مردم این استان نسبت به کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: با هماهنگی‌هایی که با کتابفروشی‌های سطح شهر داشتیم، بنا شد که مردمی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، با استفاده از این بن‌ها کتابهای مورد نیاز را از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 400 ناشر حضور دارد، گفت: ما میان ناشران نیز گزینشی کار کردیم و تلاش شد تا ناشران برتر در نمایشگاه حضور پیدا کنند و مردم هم از اکثر غرفه‌ها رضایت داشته‌اند.

رضایت ناشران از نمایشگاه کتاب فارس
سهرابی بیان کرد: اکثر ناشرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند از فروششان راضی بوده‌اند و می‌گویند که در شیراز نسبت به اکثر شهرها و استان‌هایی که رفته‌اند، استقبال بسیار خوب بوده است.
مدیرکل ارشاد فارس در پاسخ به اینکه امسال چرا استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بیشتر شده است، گفت: ما با توجه به شعار امسال «افتخار به گذشته؛ امید به آینده» تلاش کردیم تا برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را به نحو احسن انجام دهیم و برای نمایشگاه کتاب امسال تبلیغات شهری گسترده‌ای شد به عنوان مثال 50 بیلبورد و پل برای تبلیغات در نظر گرفتیم و در پشت بیش از 60 اتوبوس شهری نیز بنر تبلیغ نمایشگاه نصب شد.
وی گفت: همچنین نشست‌های خبر، مصاحبه با رادیو و حضور در صدا و سیما برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب را امسال در دستور کار قرار دادیم.
سهرابی با بیان اینکه یک نظرسنجی در نمایشگاه هر روز انجام می‌شود که نتایج آن را در انتهای نمایشگاه اعلام خواهیم کرد، گفت: نمایشگاه در روز پنج‌شنبه، یک ساعت تمدید شد و اگر آخرین روز نیز استقبال خوب باشد ساعت بازدید را افزایش خواهیم داد.
انتهای پیام

captcha