صدور حکم بازداشت قاتلان خاشقجی در دادگاه ترکیه
کد خبر: 3768208
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

صدور حکم بازداشت قاتلان خاشقجی در دادگاه ترکیه

گروه بین‌الملل ـ دادگاه جنایی ترکیه حکم بازداشت 18 فرد متهم به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ دادگاه جنایی ترکیه به درخواست دادستان کل این کشور حکم بازداشت متهمان به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را صادر کرد.

این حکم، بازداشت 18 نفر مظنون به قتل خاشقجی که 15 نفر از آن ها به عنوان تیم قتل خاشقجی شناخته شده اند را در بر می گیرد.

روزنامه صباح اسامی این 15 نفر را بدین شرح منتشر کرد: مشعل سعد البستانی، صلاح محمد الطبیقی، نایف حسن العریفی، محمد سعد الزهرانی، منصور عثمان اباحسین، خالد عاید الطیبی، عبدالعزیز محمد الحساوی، ولید عبدالله الشهری، ترکی مشرف الشهری، ثائر غالب الحربی، ماهر عبدالعزیز مطرب، فهد شبیب البلوی، بدرلافی العتیبی، محمد المدانی، سیف سعد القحطانی.

وزارت دادگستری ترکیه پیش از این از طریق وزارت خارجه از مقامات سعودی خواست افراد مظنون به قتل جمال خاشقجی را تحویل دهند که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان از مخالفت با این درخواست خبر داده و تاکید کرد این افراد در عربستان محاکمه خواهند شد.

یادآوری می‌شود؛ جمال خاشقجی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی، ۱۰ مهرماه سال جاری، پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول برای انجام امور شخصی ناپدید شد. درپی فشارهای ترکیه و افشای اطلاعاتی از نحوه به قتل رسیدن وی، سرانجام دادستان کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در تاریخ ۲۴ آبان اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری کشته شده است.

انتهای پیام

captcha