چاپ تقویم 2019 میلادی توسط بیت‌‌القرآن بحرین
کد خبر: 3768300
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

چاپ تقویم 2019 میلادی توسط بیت‌‌القرآن بحرین

گروه بین‌الملل ـ عبداللطیف جاسم کانو، مؤسس مجموعه بیت‌القرآن بحرین از صدور تقویم سال 2019 میلادی خبر داد که در آن از هنرهای تجسمی استفاده شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «الوطن» بحرین؛ کانو گفت: مجموعه بیت‌ القرآن هر ساله تقویمی را چاپ می‌کند که موضوعات مختلفی از جمله تمدن، میراث و هنر اسلامی را در برمی‌گیرد و امسال نیز این مجموعه موضوع هنرهای تجسمی را برای تقویم سال 2019 میلادی انتخاب کرده است.
 
مؤسس بیت‌القرآن بحرین با اشاره به موضوع مناسب برای تقویم سال جدید میلادی گفت: در این تقویم 12 هنرمند بحرینی مشارکت داشته‌اند.
 
وی ابراز امیدواری کرد که در آینده کارهای مختلفی در زمینه هنر از بیت‌ القرآن شاهد باشیم که پیش از این در بحرین سابقه نداشته است.
 
کانو افزود: شرکت‌ها، مؤسسات و مردم همه ساله از تقویم بیت‌القرآن و از این مجموعه و برنامه‌های دینی و فرهنگی آن حمایت کرده‌اند.

بیت القرآن (به معنای خانه قرآن) یک مجموعه چندمنظوره با هدف خىمت به قرآن کریم و نگهداری و نمایش هنرهای اسلامی است. این بنا در شهر «حورا» در شمال بحرین قرار دارد. بیت القرآن در سال ۱۹۹۰ میلادی بنیان‌گذاری و به خاطر موزه اسلامی واقع در آن مشهور شده است. این موزه یکی از شناخته‌شده‌ترین موزه‌های اسلامی در جهان به شمار می‌رود و در آن نسخه‌های خطی و دست‌نویس قرآن نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

captcha