توجه ویژه به نهضت تفسیر قرآن در ‌دانشگاه‌ها/ سرفصل‌ها و برنامه‌ها بازنگری شوند
کد خبر: 3768306
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها/ ۲

توجه ویژه به نهضت تفسیر قرآن در ‌دانشگاه‌ها/ سرفصل‌ها و برنامه‌ها بازنگری شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه دانشجویان طالب شنیدن مفاهیم ناب قرآنی هستند، گفت: امید است نهضت تفسیر قرآن در سطح دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خیران نیز به این امر مقدس توجه کنند.

برنامه‌های قرآنی که مطلوب دانشگاه اسلامی نیست/ بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌ها

حجت‌الاسلام سید‌حسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه قرآن آنچنان که انتظار می‌رود در جامعه ما به‌ویژه در نظام آموزشی جایگاهی ندارد، اظهار کرد: انتظار می‌رود که نظام آموزشی اعم از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها توجه ویژه‌ای به مقوله قرآن داشته باشند.

سیدی با بیان اینکه به توجه به روخوانی و روان‌خوانی قرآن در سطوح پایین تحصیلی ضرورت دارد ، اظهار کرد: باید به این مباحث در سطح دانشگاهی نیز در سطوح بالاتر توجه ویژه شود، که در سال‌های اخیر با تأکیدات رهبر معظم انقلاب جنبشی خوب آغاز شده است.

وی ادامه داد: قشر جوان ما امروزه به خودباوری بالایی رسیده‌اند و طالب مفاهیم ناب قرآن است، اما باید متولیان امر شرایط را فراهم کنند.

بودجه ناکافی برنامه‌های قرآنی دانشگاه‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه این امر ضرورت دارد که در دوره‌های آموزشی بیشتر به قرآن و مفاهیم آن پرداخته شود، گفت: علاوه بر دروس حداقلی دانشگاه‌ها، جشنواره‌های قرآنی نیز در حال برگزاری است.

سیدی با بیان اینکه دانشجویان طالب شنیدن مفاهیم ناب قرآنی هستند، افزود: دوره‌های روان‌خوانی و تفسیر قرآن که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، مطلوب دانشگاه اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات که دانشگاه‌ها از آن رنج می‌برند بودجه ناکافی برای برنامه‌های قرآنی است، اظهار کرد: در کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها نیز باید مفسران برتر قرآنی حضور داشته باشند.

‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: امید است نهضت تفسیر قرآن در سطح دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و خیران نیز به این امر مقدس توجه کنند.

سپیده قلندری اسفدن

انتهای پیام

captcha