اهمیت پرورش آینده‌سازان فرهنگ و هنر
کد خبر: 3768527
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

اهمیت پرورش آینده‌سازان فرهنگ و هنر

گروه فرهنگی ـ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس بر لزوم پرورش آینده‌سازان فرهنگ و هنر تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس امروز، 10 آذرماه در نشست هم‌اندیشی برنامه ملی «شهاب» که با حضور مدیران و کارشناسان حوزه هنری و بنیاد نخبگان فارس و دانش‌آموزان نخبه و اولیای آنان برگزار شد، با تأكید بر اهمیت توجه به پرورش آینده‌سازان فرهنگ و هنر گفت: حوزه هنری پرورش آینده‌سازان فرهنگ و هنر را وظیفه خویش می‌داند.
وی ضمن معرفی کارشناسان مرتبط با این طرح افزود: در برنامه ملی شهاب امسال حضور پررنگی داشته‌ایم و تلاش کردیم از زبده‌ترین و نخبه‌ترین کارشناسان‌مان را برای پرورش استعدادهای برتر و پرورش نخبگان آینده حوزه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: خوشبختانه با تعاریف جدیدی که در دنیا مطرح شده هوش و استعداد درخشان و فرد نخبه و باهوش صرفا به کسی که در زمینه ریاضی و علوم تجربی مستعد است اطلاق نمی‌شود و این تعریف توسعه یافته است.
وی با اشاره به تعاریف جدید و نوآوری‌های مرتبط در تعریف هوش گفت: با توسعه تعریف هوش، این مفهوم به 8 عرصه مختلف گسترش یافته که سه بخش در حریم فعالیت‌های حوزه هنری قرار می‌گیرد و این سه محور عبارتند از هوش کلامی و زبانی، هوش هنری و هوش فضایی.
کرم‌اللهی بیان کرد: هوش زبانی با عرصه‌های ادبیات و زبان سر و کار دارد، هوش هنری با رشته‌های هنری ارتباط دارد و هوش فضایی نیز با تجسم و پرسپکتیو و هنرهای تجسمی و معماری مرتبط است و از این سه منظر حوزه هنری وارد این بخش از برنامه ملی شهاب شده است.
فخارزاده، معاون بنیاد نخبگان استان فارس نیز در این نشست گفت: برنامه ملی شهاب حاصل حرکتی مشترک بین بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش است و مجمع خیران نخبه‌پرور و حوزه هنری نیز هرکدام بخش مهمی از این جریان را بر عهده دارند.
وی گفت: براساس برنامه‌های علمی و مدونی که از طریق آموزش و پرورش و در مدارس زیر نظر بنیاد نخبگان انجام شد دانش‌آموزان مستعد انتخاب شدند و سپس با همکاری حوزه هنری مرحله استعداد سنچی هنری آنان صورت گرفت و نهایتاً این عزیزان انتخاب شدند.
معاون بنیاد نخبگان استان فارس گفت: در این مرحله علاوه بر برنامه‌های آموزشی که از سوی حوزه هنری فارس تدارک دیده شده مجموعه‌ای از مشاوران و روانشناسان داوطلب شده‌اند تا این عزیزان و خانواده‌هایشان را یاری کنند.
انتهای پیام

captcha