کاهش خام‌فروشی در اردبیل
کد خبر: 3768550
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

کاهش خام‌فروشی در اردبیل

گروه اجتماعی ـ ‌در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان باید به طرح‌های اشتغالزایی روستایی توجه ویژه‌ای صورت گرفته و با ایجاد صنایع تبدیلی از خام‌فروشی محصولات در استان جلوگیری شود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، ظهر امروز، دهم آذرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۵۳ پروژه ملی تامین اعتبار شده است و امسال با توجه به محدودیت‌های دولت در تخصیص بودجه به مدیران اجرایی دستور داده شده است که با حضور در وزارتخانه‌های مربوطه تمام تلاش خورد را در راستای جذب اعتبارات لازم استانی انجام دهند.
بهنامجو افزود: استان اردبیل دارای استعداد‌های طبیعی بالقوه‌ای در زمینه‌های مختلف است و نیاز است بامطالعات مناسب استعداد هر منطقه شناسی شده و در آن زمینه سرمایه گذاری انجام شود.
‌استاندار اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در روستا‌ها علاوه بر رونق تولید واشتغالزایی روستا‌ها سبب می‌شود که جوانان روستایی در منطقه خود مشغول به کارشده و جلوی مهاجرت به شهر‌ها را بگیرد.
بهنامجو گفت: مدیران بخش‌های مختلف با مشاوران طرح‌های اشتغا‌ل‌زایی همکاری‌های تخصصی را انجام بدهند تا فرآیند طرح‌های اشتغالزایی قابل اجرا و برای استان مفید باشد.
استاندار اردبیل اظهار کرد: حمایت از طرح‌های صنایع تبدیلی در اولویت قرار دارد و درصدد هستیم با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب از خروج مواد و تولیدات استان به صورت خام جلوگیری کنیم و تولیدات استان را با ایجاد صنایع تبدیلی به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل و به استان‌ها و کشور‌های همسایه صادر کنیم.
انتهای پیام

captcha