تغییر کارکرد کتاب‌فروشی‌ها به فروشگاه لوازم التحریر
کد خبر: 3768555
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴

تغییر کارکرد کتاب‌فروشی‌ها به فروشگاه لوازم التحریر

گروه ادب ــ مدیر انتشارات «آیت اشراق» گفت: کتابفروشی‌ها دیگر کتاب‌هایمان را نمی‌خرند و ترجیح می‌دهند لوازم تحریر بفروشند.

کتابفروشی‌ها لوازم‌تحریرفروشی شده‌اندمحسن تاج‌الدینی، مدیر انتشارات «آیت اشراق» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره وضعیت نشر گفت: آخرین کتابی که چاپ کرده‌ایم مربوط به حدود یک ماه قبل است که کتاب «نفحات روشن» مجموعه درس‌گفتارهای تفسیری، اعتقادی، عرفانی و فلسفی آیت‌الله میرزا عبدالکریم روشن که اثری قرآنی و عرفانی است را در شش مجلد چاپ کردیم.

وی در ادامه گفت: کتاب «نفحات روشن» را با کاغذ بندی ۲۲۰ هزار تومان چاپ کردیم و قیمت دوره‌ای این شش جلد، ۱۸۰ هزار تومان است، در حالی که اگر این کتاب در دست ناشر تهرانی بود، حداقل با قیمت ۲۵۰ هزار تومان آن را عرضه می‌کردند. سعی کرده‌ایم، سود کمتری از این کتاب‌ها داشته باشیم، تا مخاطب نیز بتواند آن‌ها را تهیه کند.
وی افزود: در حال حاضر مشکلات بسیاری از جمله گرانی کاغذ، ما را مجبور کرده از سرعت خود در چاپ آثار، بکاهیم؛ چرا که هم اکنون چندین کار آماده چاپ داریم، اما هنوز دست نگه داشته‌ایم تا تغییری در وضعیت بازار به وجود آید؛ زیرا بازار کنونی کشش این را ندارد که اثر جدیدی ارائه دهیم.
تاج الدینی ادامه داد: سال گذشته ۱۲ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه کردیم، اما تصورم بر این است که با این وضعیت، نمی‌توانیم بیش از ۵، ۶ اثر جدید در نمایشگاه کتاب ارائه کنیم؛ چرا که افق فعالیت‌مان، نمایشگاه است و یازده ماه، تلاش می‌کنیم تا در نمایشگاه که محل خوبی برای ارائه آثار است، حضور پرباری داشته باشیم.
تاج الدینی تصریح کرد: تا چند ماه پیش می‌گفتیم، کتاب‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در انبار داریم که می‌شد با آن پنج پراید خرید، اما اکنون با این گرانی‌ها، سرمایه ما ارزش خود را از دست داده است و اگر وضعیت به همین صورت ادامه یابد، تا چند سال آینده پول و سرمایه‌ای برای چاپ کتاب نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: همین مشکلات سبب شده تا مشتریانی که در شهرستان‌ها داشتیم، دیگر کتاب‌هایمان را نخرند و دلیلشان نیز این است که کتابفروشی را جمع کرده و لوازم تحریر می‌فروشند و یا کتاب‌های عمومی که مشتریان بیشتری دارند عرضه می‌کنند.
انتهای پیام

captcha