تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز مشخص شود
کد خبر: 3768556
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز مشخص شود

گروه فرهنگی ـ مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس از بلاتکلیفی چند ساله مشخص شدن زمین کتابخانه مرکزی شیراز گلایه و بر لزوم تعیین تكلیف این زمین تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس به منظور بررسی مصوبات جلسه پیشین و پیگیری چند دستورکار مهم همچون تعیین تکلیف زمین کتابخانه مرکزی شیراز با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، بتول معلم مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری استان، کورش کمالی سروستانی رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و دیگر اعضای انجمن برگزار شد.
بتول معلم، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در این نشست از بلاتکلیفی چند ساله مشخص شدن زمین کتابخانه مرکزی گلایه کرد و گفت: بحث کتابخانه مرکزی شیراز سه سال است که همواره در تمامی جلسات مطرح شده اما اتفاقی شایسته انجام نمی‌شود.
وی افزود: شیراز به عنوان شهر فرهنگی شناخته می‌شود و برنامه‌های کلانی نیز در حوزه فرهنگ در این شهر رقم خورده است و با این همه القاب شهر شیراز، شایسته نیست که کتابخانه مرکزی این کلانشهر بلاتکلیف باشد.
معلم خواستار برگزاری جلسه‌‌ای با حضور مدیران کلیه دستگاه‌های مسئول شد و ادامه داد: در این جلسه باید مشکلات یافتن زمین مناسب برای کتابخانه مرکزی بررسی شود، تا هرچه زودتر زمین مناسب مشخص شده و کلنگ کتابخانه مرکزی شیراز به زمین بخورد.
وی همچنین از پیگیری برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار و مدیران سازمان برنامه و بودجه برای تأمین بخشی از اعتبارات بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب خبر داد.
معلم در پایان نیز از تلاش‌های مجموعه کتابخانه های عمومی برای اجرای برنامه‌های تأثیرگذار ترویج کتابخوانی در استان و همکاری در برگزاری کنگره صلح و سلامت قدردانی کرد.
روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این نشست ضمن بررسی مصوبات پیشین این انجمن و ارائه گزارش عملکرد مجموعه، به برگزاری پرشور هفته کتاب اشاره كرد و گفت: در آیین ملی گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی ملی هشت جایزه نصیب استان فارس شد اما در این میان جای تقدیر از انجمن کتابخانه‌های عمومی استان خالی بود؛ بر این اساس لازم است جلسات انجمن کتابخانه های عمومی به صورت منظم‌تر تشکیل شود.
وی به موضوع کتابخانه مرکزی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدعه‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی است و تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های بسیاری با دستگاه‌های مرتبط انجام شده ولی هنوز به سرانجام نرسیده و با وجود اینکه کتابخانه مرکزی پروژه ملی است؛ اما بیش از سه سال است که پیگیری‌های ما برای یافتن زمین به نتیجه نرسیده است.
منوچهری از اقدامات جدی برای شهرهای بدون کتابخانه فارس خبر داد و گفت: رسیدگی به شهرهای فاقد کتابخانه یکی از مصوبات انجمن استان است، در این خصوص کلنگ کتابخانه در شهرهای نوبندگان فسا و هماشهر سپیدان به زمین خورده است و کتابخانه شهر دبیران نیز در همین ماه افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: در دو شهر خان‌زنیان و داریون شهرستان شیراز نیز به زودی با قول مساعد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد کتابخانه عمومی آن‌ها در ساختمان خانه فرهنگ برپا خواهد شد.
منوچهری با تصریح اینکه در دیگر شهرها فاقد کتابخانه نیز لازم است سازمان‌ها، ساختمان‌های‌ بی‌استفاده را در اختیار کتابخانه قرار دهند، اضافه کرد: در شهر لطفی لار، ساختمان کتابخانه در دست آموزش و پرورش است و در شهر قطرویه نی‌ریز نیز ساختمانی متعلق به علوم پزشکی موجود است که در حال رایزنی با این دستگاه ها هستیم.
رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، پرداخت اعتبارات نیم درصد را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: با وجود تأکید بسیار در این خصوص و همکاری دفتر امور شهری همچنان بخش بیشتری از مطالبات کتابخانه‌های عمومی در استان پرداخت نمی شود.
یادآور می‌شود، پیگیری تحویل ساختمان اداری اداره کتابخانه‌های عمومی و بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب از دیگر دستورجلسات این نشست بود.
انتهای پیام

captcha