ذخیره خون و فرآورده‌های آن در یزد وضعیت مناسبی دارد
کد خبر: 3768640
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸

ذخیره خون و فرآورده‌های آن در یزد وضعیت مناسبی دارد

گروه اجتماعی- مدیر کل انتقال خون استان یزد از رشد 4.5 درصد اهدای خون در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده‌های آن در استان وضعیت مناسبی دارد.

ذخیره خون و فرآورده‌های آن در یزد وضعیت مناسبی دارد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از انتقال خون استان يزد، نقی تقوایی، مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 35 هزار و 189 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند اظهار کرد: از این تعداد 28 هزار و 358 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مشابه سال قبل 4.5 درصد افزایش اهدای خون داشته است.
تقوایی همچنین با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان 97.1 درصد مرد و 2.9 درصد زن بوده اند عنوان کرد: از این تعداد اهداکننده  66.2 مستمر (دوبار در سال ) 24.7 با سابقه (حداکثر در سال یکبار) و 9.1 درصد برای بار اول خون اهدا کردند.
مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده های آن در استان وضعیت مناسبی دارد و در هشت ماه نخست سال 45 هزار و 919 واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 12 درصد کاهش داشته ایم که نشان از نهادینه شدن طرح اجرای مدیریت مصرف خون بیمار در بین مراکز درمانی استان هست.
وی با اشاره به شروع فصل سرد سال و کاهش اهدای خون گفت: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می یابد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.
تقوایی با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل بیان کرد: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

انتهای پیام

captcha