جمع‌آوری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان
کد خبر: 3768648
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
رضایی خبر داد:

جمع‌آوری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری زکات استان 19 میلیارد ریال برای سال 97 بود که تا پایان آبان ماه سال جاری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است .

جمع‌آوری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در استان از ابتدای امسال تا پایان آبان
به گزارش ایکنا از ایلام، ضیاء رضایی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام روز گذشته 10 آذر ماه در چهارمین اجلاس استانی نماز اظهار کرد: زکات و نماز در قرآن کریم در کنار هم آمده‌اند و پیامبر اکرم (ص) در این مورد بسیار تأکید فرموده است که قبولی نماز در راستای پرداخت زکات است .
وی بابیان اینکه برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری زکات استان 19 میلیارد ریال برای سال 97 بوده است، گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری 19 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات در سطح استان جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده، 103 درصد رشد نشان می‌دهد .
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با اشاره به نقش تعیین کننده ائمه جمعه، فرمانداران و روحانیون در زمینه ترویج فرهنگ زکات در سطح جامعه بر عهده‌دارند، تصریح کرد: ظرفیت جمع‌آوری زکات استان بیشتر از این میزان است و لازم است که با ترویج فرهنگ زکات در جامعه، زمینه افزایش زکات پرداختی در استان فراهم شود .
رضایی گفت: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در استان 83 درصد سهم فقرا و نیازمندان و مابقی سهم پروژه‌های عمرانی شده است که این میزان زکات برای تأمین جهیزیه درمان نیازمندان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، تعمیرات مسکن، آزادی زندانیان و معیشت و 9 مورد پروژه در سطح استان نیز هزینه ‌شده است .
وی با تأکید بر اینکه پیشنهاد می‌شود در زمینه اختصاص سهم فقرا تشویقی از مرکز عنایت شود، گفت: در زمینه پروژه‌های عام‌المنفعه در استان 100 میلیون تومان از اعتبارات استانی اختصاص‌یافته که قابل‌تقدیر است .
رضایی تأکید کرد: لازم است که شوراهای زکات استان جلسات کاربردی‌تری در سطح شهرستان‌ها برگزار کنند و در رشد اعتلای فرهنگ زکات همکاری و تعامل لازم صورت گیرد و پیشنهاد می‌شود میدان و خیابانی در استان به نام زکات نام‌گذاری شود .
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام عنوان کرد: مجموع زکات جمع‌آوری‌شده در سال 83 حدود 85 میلیون تومان بوده است و این در حالی است که در هشت ماه امسال این میزان یک میلیارد و 950 میلیون تومان بوده است
انتهای پیام
captcha