فرودگاه فردوس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3768679
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

فرودگاه فردوس راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اعتباراتی که برای فرودگاه در نظر گرفته شده به زودی فرودگاه فردوس راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی شب گذشته، 10 آذرماه در جشن بزرگ گرامیداشت روز فردوس اظهار کرد: همه باید برای توسعه فردوس قدمی بردارد و امروز اگر می‌خواهد فردوس خوب شود نباید قدم برداریم بلکه باید بدویم تا این فردوس خوب شود.
وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب دانش‌سرای معلم، دانشگاه فرهنگیان پسران و دختران راه‌اندازی شد، گفت: همچنین تربیت معلم شهید مفتح که در شهرستان فردوس افتتاح شده بود متاسفانه بسته شد.
نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز معاون دانشگاه فرهنگیان کشور این قول را داد که دانشگاه فرهنگیان پسران در شهرستان فردوس راه‌اندازی شود و دانشگاه فرهنگیان دختران نیز به عنوان پردیس مستقل باشد و رشته‌های مختلفی را می‌گیرد و این کارها تنها حاصل تلاش مدیرانی بوده که دانشگاه فرهنگیان راه نگه داشتند.
امیرحسنخانی تصریح کرد: احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای فردوس در دستور کار قرار گرفته و زمینی در اسلامیه برای احداث دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران اختصاص دادیم اما هیچگونه اقدامی صورت نگرفت.
وی ادامه داد: اما با توجه به پیگیری‌هایی که شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای پسران و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران در شهرستان فردوس احداث خواهد شد.
فردوس به خط ریل سراسری متصل می‌شود
نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتصال فردوس به خط ریل سراسری، خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ موضوع اتصال فردوس به خط ریل سراسری آمد و مناقصه آن نیز گذاشته شده و تا دو روز دیگر پاکت مناقصه آن باز و شرکت برنده مناقصه اعلام می‌شود و به زودی نیز فردوس به ریل سراسری وصل خواهد شد.
امیرحسنخانی اظهار کرد: همچنین زیرسازی مسیر فردوس_بجستان انجام شده و به زودی این مسیر به بهره برداری می‌رسد و تنها پنج کیلومتر از این قطعه که مربوط به خراسان رضوی است نیز با پیگیری‌ها، انجام خواهد شد و مسیر دو بانده می‌شود.
وی افزود: 18 کیلومتر از مسیر فردوس _ دیهوک به زودی در مناقصه گذاشته می‌شود و به زودی این مسیر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت:علی رغم اینکه امروز دولت پول ندارد اما منابع مختلفی در کشور است که می‌تواند به توسعه فردوس کمک کند لذا ما به دنبال اینگونه منابع هستیم.
امیرحسنخانی عنوان کرد: یکی از بزرگترین مراکز آموزشی سنگ تراشی کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان فردوس احداث می‌شود و به زودی شاهد یکی از مراکز آموزش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در فردوس خواهیم بود.
وی بیان کرد: استارتاپ ویکندی در شهرستان فردوس راه‌اندازی کردیم و تاکنون نتایج خوبی داشته و ما امروز برای حفظ جایگاه فردوس، باید به دنبال شرکت‌های دانش بنیان و گسترش آن‌ها باشیم.
نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به قنات بلده در سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مورد تاکید قرار گرفت و اگر سرمایه‌گذاری در این قنات انجام شود، می‌تواند صیفی جات و سبزیجات خراسان جنوبی و حتی خراسان رضوی را تامین کند.
امیرحسنخانی با بیان اینکه مردم استان از نظر اشتغال و اقتصادی دچار مشکل هستند و در تنگنا قرار دارند، گفت: باید مردم را ببینیم و آن‌ها را درک کنیم و به نفع آن‌ها قدمی برداریم.
وی افزود: با توجه به اعتباراتی که برای فرودگاه در نظر گرفته شده به زودی فرودگاه فردوس راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha