بیست‌‌وچهارمین مسابقات قرآن دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3768712
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
فردا؛

بیست‌‌وچهارمین مسابقات قرآن دانشگاه آزاد برگزار می‌شود

گروه مسابقات ــ بخش کتبی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی فردا، 12 آذرماه، در 400 واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: بخش کتبی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دوشنبه، 12 آذرماه، ساعت 10 با مشارکت بیش از یکصد هزار نفر از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در 12 رشته مربوط به مفاهیم قرآن و سیره عملی عترت در بیش از 400 واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این مسابقات در رشته‌های تفسیر قرآن، زندگی چهارده معصوم(ع)، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، نماز، ترجمه قرآن کریم به زبان انگلیسی، احکام آقایان، احکام بانوان، زندگانی پیامبر(ص)، ترجمه قرآن کریم(فارسی) و آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
عزتی ادامه داد: ثبت‌نام این دوره مسابقات از روز 10 مهرماه سال جاری در واحدهای دانشگاهی از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی و کانون‌های قرآن و عترت با همکاری سایر بخش‌ها انجام شده است. جوایز و هدایای نقدی از جمله عواملی است که در جذب و جلب دانشجویان و استادان نقش عمده‌ای داشته است و براساس آخرین گزارش ارسالی از استان‌ها و واحدهای دانشگاهی، استقبال خوبی از این مسابقات شده است.
رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان و استادانی که امتیاز لازم را کسب کنند به مرحله دوم مسابقات راه پیدا خواهند کرد و پس از برگزاری مرحله دوم، افرادی که بیشترین امتیاز را کسب کنند به جشنواره ملی معرفی خواهند شد.

عزتی با بیان اینکه نتایج اولیه و امتیاز داوطلبان بیست‌وچهارمین دوره مسابقات در اوایل دی‌ماه سال جاری اعلام خواهد شد،‌ تصریح کرد: همکاران و مسئولان برگزاری مسابقات باید نظم و انضباط کاری را سرلوحه کار کنند تا این دوره از مسابقات به شایستگی برگزار شود.
وی در ادامه بیان کرد: در بهمن‌ماه سال جاری نیز بیست‌وسومین دوره جشنواره هنر و ادبیات دینی و فرهنگی که از تیرماه سال جاری کار خود را آغاز کرده بود به کار خود پایان خواهد داد. در این جشنواره بالغ بر پنج هزار اثر در 48 رشته به دبیرخانه رسیده است که اسامی نفرات برتر به زودی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید و به سه نفر از طریق سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هدایایی اعطا خواهد شد. همچنین واحدهای دانشگاهی نیز به نفرات برتر هدایایی اعطا می‌کنند.

سی‌وچهارمین جشنواره ملی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی
وی گفت: سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد. این دومین‌ بار است که از طرف شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها میزبانی جشنواره به عهده دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته می‌شود. البته اولین بار دانشگاه آزاد واحد قزوین برای برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره ملی میزبان بود.

سمیه عیادی
انتهای پیام

captcha