وعده‌های مسئولان خانه‌ای را گرم نمی‌کند
کد خبر: 3768749
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

وعده‌های مسئولان خانه‌ای را گرم نمی‌کند

گروه اجتماعی - با گذشت دو ماه از فصل سرما، استان سیستان و بلوچستان در مشکل «کمبود» یا بهتر بگوییم «‌نبود» سیلندر گاز به‌سر می‌برد؛ وعده‌های مسئولان که هر سال تکرار می‌کنند «‌امسال با مشکل کمبود گاز مواجه نیستیم» نیز خانه‌ای را گرم نمی‌کند.

وعده‌های مسئولان خانه‌ای را گرم نمی‌کند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، پهناورترین استان کشور، تنها استانی است که از نعمت لوله‌کشی گاز محروم است؛ استانی که در کنار همه محرومیت‌هایش، سال‌هاست محرومیت بی‌گازی را نیز به دوش می‌کشد.
دو سال پیش بود که رئیس جمهوری مشعل گاز را در زاهدان روشن کرد و مردم به هوای برخورداری از این نعمت، فریاد شادمانی برآوردند، اما امروز پس از گذشت دو سال، همچنان پروژه گازرسانی در حالت تعلیق بوده و مشکل تاریخی گاز استان، لاینحل مانده است.
اما مشکل به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ امروز با گذشت دو ماه از فصل سرما، استان در مشکل «کمبود» یا بهتر بگوییم «‌نبود» سیلندر گاز به‌سر می‌برد. وعده‌های مسئولان که هر سال تکرار می‌کنند «‌امسال با مشکل کمبود گاز مواجه نیستیم» نیز خانه‌ای را گرم نمی‌کند.
خیابان‌های مرکز استان این روزها شاهد صف‌های طویلی است که چشم انتظار ماشین توزیع گاز ایستاده‌اند؛ مردمی که ساعت‌ها به انتظار می‌ایستند و بعد از چند ساعت معطلی دست خالی به خانه برمی‌گردند.

کمبود گاز اگر چه باعث نارضایتی شهروندان در زابل، زاهدان، خاش و نیکشهر شده اما کسب و کار داغی را برای دلالان در بازار سیاه به وجود آورده، به گونه‌ای که هر سیلندر را با قیمتی 4 برابر به فروش می‌رسانند؛ اما سؤال اینجاست که کپسول‌های پر از گاز، چگونه به دست دلالان رسیده است؟!
عدم نظارت کافی و مناسب از سوی دستگاه‌های مربوطه علت اصلی قیمت‌های سرسام‌آور در بازار آزاد از دیدگاه مردم است که ساعت‌ها در صف‌های طولانی منتظر دریافت یک عدد سلیندر گاز سپری می‌کنند و دست آخر مجبور می‌شوند کپسول را به صورت آزاد و چند برابر قیمت، خریداری کنند.

توزیع سیلندر گاز در زاهدان دو شیفته می‌شود
نعمت‌الله نجاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع فرمانداری زاهدان ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکل گاز، بیان کرد: به دلیل افزایش تقاضا و به منظور کاهش صف‌های طولانی گاز، تصمیم بر این شد که همه شرکت‌های توزیع سیلندر گاز در مرکز استان موظف شوند در دو شیفت برای تامین گاز مردم اقدام کنند.
وی ادامه داد: با دستور سرپرست فرمانداری زاهدان شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع در زاهدان موظف هستند برای کاهش صف‌های چند روز اخیر از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 19 اقدام به تامین گاز کنند.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع فرمانداری زاهدان اظهار کرد: علاوه بر توزیع سیلندر گاز در مقابل منازل شهروندان، فرآیند توزیع گاز در سه نقطه شهر شامل میدان سربازان گمنام، میدان کارگر و میدان امام رضا(ع) زاهدان نیز صورت می‌گیرد.

وعده‌هایی که عملی نشد
معاون فرماندار زاهدان با ابراز گلایه از مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در افزایش سهمیه گاز، بیان کرد: در مکاتبات و جلسات متعدد مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، موضوع افزایش سهمیه سوخت مطرح شد که علی رغم موافقت، اتفاقی مثبت رخ نداد.
وی افزود: به‌منظور تامین گاز مشترکان پرسی و ایران گاز، سهمیه سه هزار و 900 تنی ماهانه این شرکت‌ها به چهار هزار و 800 تن افزایش می‌یابد؛ سهمیه شرکت الیاس گاز نیز دو هزار تن است که به سبب افزایش تقاضا، این سهمیه به سه هزار تن افزایش پیدا می‌کند.
نجاری بیان کرد: تعداد 19 واگن حامل 750 تن گاز وارد زاهدان شده و این نوید را به شهروندان می‌دهیم که ظرف روزهای آینده مشکل کمبود گاز مرتفع خواهد شد.

گزارش از هادی محمدی

انتهای پیام

captcha