مطالبات ۱۰ میلیارد ریالی اوقاف زنجان از دستگاه‌های دولتی
کد خبر: 3768908
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

مطالبات ۱۰ میلیارد ریالی اوقاف زنجان از دستگاه‌های دولتی

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال از اجاره سالانه اوقاف از دستگاه‌های اجرایی وصول نشده است و مدارس شهر قیدار نیز حقوق موقوفه را پرداخت نکردند.

مطالبات ۱۰ میلیارد ریالی اوقاف زنجان از دستگاه‌های دولتیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر جنتی امروز، 11 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۶۱ موقوفه انتفاعی و یک هزار و ۴۸ موقوفه منفعتی است.
وی تعداد رقبات استان را ۲۷ هزار و ۹۵۱ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۴ هزار و ۲۴۸ رقبه منفعتی و ۲ هزار و ۹۰۳ رقبه انتفاعی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر این اداره بابت اجاره سالانه موقوفات، نزدیک به 10 میلیارد تومان از ارگان‌های دولتی طلب دارد و امسال هیچ یک از مدارس شهر قیدار از بابت اجاره سالیانه، حقوق موقوفه را پرداخت نکرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای استیفای حقوق موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدام به مستندسازی مطالبات خود از ارگان‌های دولتی و نظامی کرده است که در سال ۱۳۹۶ فقط ارگان‌های نظامی استان ۴۷۰ میلیارد ریال به موقوفات استان بدهی داشتند.
جنتی ادامه داد: امسال نسبت به مستند کردن مطالبات مجموعه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی اقدام شده که میزان آن تقریبا ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده، که این مبلغ تنها بخشی از مطالبات موقوفات از ارگان‌های دولتی و نظامی را شامل می‌شود.
انتهای پیام 
captcha