کمک ۴۵ میلیارد تومانی خیران به بهزیستی مازندران
کد خبر: 3768926
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

کمک ۴۵ میلیارد تومانی خیران به بهزیستی مازندران

گروه اجتماعی ـ مدیرکل بهزیستی مازندران از اهدای ۴۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی خیران و مشارکت‌های مردمی در سال ۹۶ خبر داد.

کمک 45 میلیارد تومانی خیرین به بهزیستی مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، سعید آرام، مدیرکل بهزیستی مازندران ظهر امروز، 11 آذرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت فردا 12 آذرماه روز جهانی معلولان، گفت: 941 معلول ضایعه نخاعی در استان وجود دارند و تمام آنان تحت پوشش مستمری و خدمات قرار دارند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 کل مستمری بگیران مازندران 18 هزار نفر بوده که امسال به 50 هزار خانوار رسیده است، افزود:  بسیاری از معلولیت‌ها از بدو تولد قابل تشخیص نیست و این مهم سبب شده دسترسی افراد برای دریافت مشاوره و غربالگری ژنتیک را فراهم کنیم.

مدیر‌کل بهزیستی مازندران تصریح کرد: به همه اعضای خانواده بهزیستی به طور رایگان مشاوره ژنتیک انجام می‌دهیم و انجام غربالگری ژنتیک برای زوجین قبل از ازدواج اجباری شده است.

وی با بیان اینکه معلولان ما توانمندتر شده و مطالبات آنها تغییر کرده است، افزود: در حال حاضر معلولان چندان دنبال معیشت نیستند، هرچند به دنبال مشکلات اقتصادی دغدغه معیشت هم تا حدودی مطرح است،  اما معلولان در حال حاضر مطالبات اجتماعی دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران طرح خانه‌های کوچک معلولان از را جمله طرح‌های مهم بهزیستی دانست و اظهار کرد: معلولانی که فاقد سرپرست هستند در این خانه ها نگهداری می شوند که در هر خانه حداکثر 5 تا 10 کودک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای خانوارهای دو معلول به بالا مسکن ساخته می شود، ادامه داد: برای استان مازندران 230 واحد مسکن سهمیه در نظر گرفته شده بود که این میزان به 413 واحد افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: برای هر معلول در روستا 18 میلیون تومان کمک بلاعوض و 12 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ساخت مسکن داده می‌شود.

آرام با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین موضوعات، تسهیلات اشتغالزایی و بیمه معلولان است، افزود: در سال جاری ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و 350 نفر داده شده است و بیش از 2 و هزار و 200 نفر از جامعه هدف نیز تخت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

توزیع 30 هزار سبد کالا در ماه رمضان 

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 45 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌ توسط خیران و مشارکت‌های مردمی صورت گرفته است، افزود: در ماه رمضان بیش از 30 هزار سبد کالا به ارزش هر سبد 100 هزار تومان و نیز در مهرماه یک میلیارد تومان لوازم التحریر در اختیار جامعه بهزیستی استان قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به موضوع مناسب‌سازی برای معلولان، تصریح کرد: اگر شهرداری یا دستگاه‌های دیگر در این زمینه کم کاری کنند بهزیستی می‌تواند علیه این ارگان و نهاد اعلام جرم کند.

انتهای پیام

captcha