بازدید معاون فرهنگی اداره اوقاف غرب تهران از مدارس طرح تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3769149
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

بازدید معاون فرهنگی اداره اوقاف غرب تهران از مدارس طرح تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران از تحقق اهداف طرح تربیت حافظان این منطقه از زمان آغاز اجرای طرح تاکنون خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ برنامه بازدید از نحوه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم غرب تهران صبح امروز، 12 آذرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین لباس‌دوخت، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران، رضوان امیدعلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران و محمدمهدی خواجه‌محمودآباد، مدیر اجرایی طرح تربیت حافظان انجام شد.
در این بازدید، حجت‌الاسلام لباس‌دوخت، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران طی سخنانی اظهار کرد: طبق ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه و همانند سنوات قبل، طرح تربیت حافظان غرب تهران را امسال نیز در دستور کار داریم که در این راستا نیز مدارس منطقه را به عنوان جامعه هدف در نظر گرفتیم.
لباس‌دوخت با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرمودند: «مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او را در می‌آمیزد»، گفت: یکی از دلایلی که مدارس منطقه را به عنوان جامعه هدف طرح تربیت حافظان در نظر گرفتیم، این بود که دانش‌آموزان در سنین پایین و با استعداد فراوان خود، معارف عمیق قرآنی و الهی را به سرعت و به خوبی فرامی‌گیرند.
وی تصریح کرد: امروز نیز برای راستی‌آزمایی از طرح به صورت سرزده وارد چند مدرسه تحت پوشش طرح شده و در جریان اجرای طرح قرار گرفتیم. طرح تربیت حافظان که با اجرای مجموعه مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران همراه است، در حال حاضر به خوبی پیش می‌رود و تمامی اهداف مورد نظر در طرح تا این لحظه محقق شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران بیان کرد: طبق اعلام مربیان طرح، آیات موضوعی قرآن کریم نیز در دستور کار ایشان قرار دارد که موضوع این هفته قرآن‌آموزان نیز آیت‌الکرسی است.
رضوان امیدعلی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران نیز که در این بازدید حضور داشت، طی سخنانی با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در حال حاضر به خوبی در حال اجرا است، اظهار کرد: دانش‌آموزان تحت پوشش طرح که در سنین پایه و مقطع ابتدایی قرار دارند، به خوبی مفاهیم قرآنی را آموخته و درک می‌کنند و این مفاهیم نیز در ذهن ایشان ماندگار خواهد شد.
وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند: «لازم است برای رشد و احیای مسائل ارزشی و عبادی و فرهنگی مدارس اهتمام شود»، تصریح کرد: در بازدید که امروز از مدارس تحت پوشش طرح همچون حبیبی کلهرودی، گل نرگس، مالک اشتر و دکتر حافظی انجام شد، مجموعه مدیریت و مربیان طرح، دانش‌آموزان را مورد پرسش و پاسخ قرار دادند.
انتهای پیام

captcha