گفتمان‌سازی؛ قدرتی برای پیشرفت و توسعه
کد خبر: 3769213
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

گفتمان‌سازی؛ قدرتی برای پیشرفت و توسعه

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه گفتمان‌سازی قدرتی برای پیشرفت و توسعه هر استانی محسوب می‌شود، گفت: ‌باید باور داشته باشیم که نمی‌توان با ابزارهای قرن بیستم مشکلات قرن بیست و یکم را برطرف کرد.

گفتمان‌سازی؛ قدرتی برای پیشرفت و توسعه

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز، 12 آذرماه در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان پررمز و راز و اسطوره‌ای است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در چهلمین سالگرد نظام شاهد پویایی و بلوغ در همه کشور باشیم، افزود: خراسان جنوبی استانی است که بحث اقتدار و امنیت ملی در آن حرف اول را می‌زند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: اقتداری در استان‌های مرزی و شرقی وجود دارد که مظهر مقاومت در کشور است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه امنیت به عنوان یک شاخص بسیار مهم در کشور است که استان‌های مرزی در تأمین آن تأثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: برای شاخص اقتدار سه قدرت منابع طبیعی، قدرت اتصالی و قدرت گفتمانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری مؤلفه‌هایی وجود دارد که بر اساس تلاش و کوشش مسئولان به وجود می‌‌آید که نام آن، قدرت اکتسابی است، گفت: قدرت بعدی برای پیشرفت و توسعه هر استان قدرت گفتمان‌سازی است و قدرت بعدی قدرت استعمارناپذیری است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: با اینکه قدرت‌های خدادادی و اکتسابی مؤثرند، اما به تنهایی نمی‌توانند موجب اقتدار شوند.

جمالینژاد با بیان اینکه آنچه اقتدار ایران را رقم زده و مدت چهل سال آن را پابرجا نگه داشته، قدرت گفتمان است، اظهار کرد: در زمینه جذب اعتبارات، کارهای ارزشمندی برای استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی و سبقه فرهنگی و عمرانی استان می‌توان به پیشرفت و توسعه همه جانبه دست پیدا کرد، اظهار کرد: استاندار و مدیران باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده کرده و نگاه همه جانبه نگر داشته باشند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با بیان اینکه همه احزاب سیاسی با همدلی و رفاقت باید کار کنند، افزود: برنامه‌ریزی امر مهمی است که شهرداران باید به آن توجه کنند و لازم است برنامه توسعه شهری 5 ساله تدوین شود.

جمالی‌نژاد با تأکید بر بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری جوانان و هم‌افزایی شورای شهر، افزود: باید باور داشته باشیم که نمی‌توان با ابزارهای قرن بیستم مشکلات قرن بیست و یکم را برطرف کرد. 

وی با بیان اینکه فرودگاه خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان دومین قطب حمل کالا و خدمات بعد از فرودگاه پیام تهران باشد، یادآور شد: پروازهای داخلی استان باید تقویت شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری جوانان مبرای رشد و پیشرفت استان و کشور، گفت: باید باور داشته باشیم که نمی‌توان با ابزارهای قرن بیستم مشکلات قرن بیست و یکم را برطرف کرد. 

انتهای پیام

captcha