دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان هستند
کد خبر: 3769348
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳

دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: قانون مشخص کرده که دولت مکلف است زمینه را برای حضور معلولان در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، اجتماعی، ورزش و ... فراهم کند و همچنین قانون مکلف کرده که دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان در ادارات هستند.

دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب‌سازی فضا برای حضور معلولان هستند

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، احسان امانی، مدیرکل دفتر فنی استانداری چهارمحال و بختیاری 12 آذرماه در جشن تجلیل و بزرگداشت روز جهانی معلول، اظهار کرد: معلولان فرشتگان و آیتی از آیات پروردگار هستند که هر خدمتی به آنان ارائه شود موجب رضایت خداوند است.
وی افزود: معلولان توانمند هستند و بایستی در اجرای برنامه‌های گوناگون استان از هنرمندان داخل استان و توان معلولان هنرمند استفاده شود.
امانی با بیان اینکه بایستی به معلولان احترام گذاشت نه ترحم کرد، تصریح کرد: متاسفانه این امر مغفول مانده، در حالی که معلولیت موضوعی نسبی بوده و هر زمان ممکن است برای هر فردی اتفاق افتد که باید فرهنگ برخورد با آنان را دانست و در این راستا قدم برداریم.
وی تاکید کرد: قانون جامع حمایت از معلولان به صراحت مشخص کرده که اگر مسئولان این قانون را اجرا کنند، معلولان حداقل در مواردی همچون تفریح و ارتباط اجتماعی مشکلی نخواهد داشت.
امانی با بیان اینکه متاسفانه باید گفت ما مسئولان آن‌گونه که باید موفق نشدیم تا شرایط و حضور فیزیکی معلولان را در ادارات فراهم کنیم اما اداره‌کل دفتر فنی استانداری و بهزیستی به شکل محکم و جدی روی این مهم تاکید دارد، ادامه داد: برخی مدیران اطلاعات ضعیفی دارند و جای تاسف است که به محض تکیه بر صندلی مدیریت به دنبال عوض کردن دکوراسیون اتاق کار خود هستند درحالی که نتواستند امکانات حداقلی مانند آسانسور استاندارد معلولان در ادارات خود ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه بایستی در هر شهر یک معبر برای مناسب‌سازی معلولان آماده شود، گفت: برای تحقق مناسب‌سازی حضور معلولان در اماکن شهری به کمک شهرداران نیاز است که تاکنون به این مهم توجه داشتند.
وی گفت: قانون مشخص کرده که دولت مکلف است زمینه را برای حضور معلولان در عرصه‌های سیاسی، مدیریتی، اجتماعی، ورزش و ... فراهم کند و همچنین قانون مکلف کرده که دستگاه‌های اجرایی موظف به مناسب‌سازی حضور معلولان در ادارات هستند.
امانی خاطرنشان کرد: نیاز امروز جامعه معلولان تفریح و سرگرمی است اما هنوز پارک‌ها فضایی مناسب برای حضور معلولان ندارند اما ناگفته نماند که در 10 سال اخیر در شهرداری کارهای مطلوبی انجام شده است اما به طور کلی باید نگاه تغییر کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری استان با اشاره به اینکه در دنیا 500 میلیون نفر معلول وجود دارد و جامعه ایران هر روز در حال پیرتر شدن است، تاکید کرد: لازم است ساماندهی معبر و ادارات برای حضور معلولان صورت گیرد تا خدمت کوچکی به این افراد باشد.
انتهای پیام

captcha