ائتلاف سعودی به دنبال فرسایشی‌ کردن مذاکرات صلح یمن است
کد خبر: 3769370
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵
 عضو جنبش انصارالله در گفت‌وگو با ایکنا:

ائتلاف سعودی به دنبال فرسایشی‌ کردن مذاکرات صلح یمن است

گروه بین‌الملل ـ عضو جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: هیئتی که به نمایندگی از دولت مستعفی یمن در مذاکرات صلح شرکت می‌کند، کاملاً تحت فرمان عربستان و امارات بوده و در حقیقت ائتلاف سعودی فقط به دنبال فرسایشی‌ کردن مذاکرات است.

جامعه بین‌الملل واقعیت بحران یمن را به مشتی دلار فروخته است
عدنان قاسم علی قفله، عضو جنبش انصارالله یمن و مسئول روابط خارجی دفتر اجرایی انصارالله، درباره مذاکرات صلح سوئد میان هیئت انصارالله و هیئت وابسته به دولت مستعفی یمن در گفت‌وگو با ایکنا گفت: حمله به یمن فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را رقم زده و مذاکراتی که اکنون بحث آن مطرح می‌شود مذاکرات مستقلی نیست و طرف یمنی حاضر در مذاکرات با انصارالله ابزار دست عربستان هستند و بدون اجازه سعودی‌ها و اماراتی‌ها هیچ تصمیمی را اتخاذ نخواهند کرد.
تاکتیک سیاسی
عدنان قاسم علی قفله در ادامه اعلام آمادگی دولت مستعفی یمن برای حضور در مذاکرات سوئد را یک تاکتیک سیاسی دانست و گفت: طرف مقابل انصارالله در این مذاکرات جدی نیست و اراده قوی از سوی ‌آن‌ها برای صلح و آتش‌بس وجود ندارد، بلکه این مذاکرات تنها یک رایزنی و تلف کردن وقت و به دارازا کشاندن مذاکرات و فرسایشی‌کردن این روند است و در واقع مذاکرات سوئد مقدمه‌ای برای یک مذاکرات طولانی‌مدت در این زمینه است.

جامعه بین‌المللی

 وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا فکر نمی‌کنید افکار عمومی و جامعه بین‌الملل در رابطه با بحران یمن، انصارالله را به ادامه جنگ متهم کند، گفت: جامعه بین‌المللی واقعیت بحران یمن را می‌داند و تشخیص می‌دهد چه کسی مظلوم است و چه طرفی متهم و مجرم اما آنها خود را به مشتی دلار سعودی‌ها فروخته‌اند و درباره چیزی که می‌دانند، حرف نمی‌زنند و حقیقت را کتمان می‌کنند.
 ادیت شده؛ ائتلاف سعودی به دنبال فرسایشی‌کردن مذاکرات صلح است
هيئت انصارالله برای حضور در مذاکرات سوئد
 
مسئول روابط خارجی دفتر اجرایی انصارالله افزود: فرستاده سازمان ملل در سفر به یمن، به صلح‌طلبی جنبش انصارالله اعتراف و بارها اذعان کرده که این جنبش به دنبال صلح است و می‌خواهد از طریق مذاکرات و روند سیاسی بحران یمن را حل کند، اما متأسفانه وی به صراحت اعلام نمی‌کند که متجاوزان و ائتلاف عربی به رهبری عربستان علت اصلی بحران یمن و دلیل تأخیر در مذاکرات و اجرای روند صلح هستند. بنابراین جامعه بین‌الملل می‌داند چه طرفی متهم و متجاوز است و اینکه یمنی‌ها فقط از خودشان دفاع می کنند و این دشمن و ائتلاف است که خواهان استمرار جنگ است نه انصارالله. 
 
پروژه‌های اسرائیل
 
این عضو انصارالله با بیان اینکه کشور و ملت یمن طی 3 سال و 9 ماه در معرض حملات غیرانسانی قرار داشته، گفت: واضح و مبرهن است که دشمن متجاوز با این جنگ به دنبال اجرای پروژه‌های اسرائیل در منطقه است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان مرتکب جنایت‌های بزرگی در یمن شده‌اند، گفت: طبق اعلام سازمان ملل، بزرگترین فاجعه بشری تاریخ معاصر در یمن رخ داده و این نهاد بین‌المللی از بحران یمن به‌ منزلۀ فاجعه انسانی بی‌سابقه یاد کرده است، به‌ طوری که یمنی‌ها در بدترین وضعیت ممکن به‌ سر می‌برند.
 
اوضاع بحرانی یمن
 
قفله اضافه کرد: براساس گزارش‌های سازمان ملل، 24 میلیون نفر در یمن نیازمند کمک‌های انسانی فوری هستند، 18 میلیون یمنی در آستانه گرسنگی و قحطی قرار دارند، بیش از 10 میلیون نفر به آب شرب نیازمندند و طبق گزارش‌های نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد، 4 میلیون یمنی تاکنون مجبور به مهاجرت شده‌اند و در این مدت که از جنگ می گذرد صدها هزار یمنی کشته، مجروح و آواره شده‌اند.

جامعه بین‌الملل واقعیت بحران یمن را به مشتی دلار فروخته استعدنان قاسم علی قفله، عضو جنبش انصارالله یمن
 
وی در ادامه افزود: در نتیجه این جنگ ظالمانه، بسیاری از زیرساخت‌های یمن از بین رفته و دشمن متجاوز مدارس، بیمارستان‌ها، بازارها، منازل شهروندان و حتی مراسم‌های عزاداری و عروسی را بمباران می‌کند. همچنین، یمن تحت محاصره ظالمانه قرار دارد که باعث بدتر شدن وضعیت مردم شده است.
 
ایستادگی و اتحاد
 
مسئول روابط خارجی دفتر اجرایی انصارالله بار دیگر با تأکید بر اینکه همه این جنایات در راستای اجرای پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه انجام شده است، گفت: مردم یمن با توکل به خداوند و با ایستادگی و اتحاد در این جنگ بزرگ پیروز خواهند شد.

عدنان قاسم علی قفله درباره اینکه آیا انصارالله از وضعیت فعلی راضی است یا خیر؟، گفت: این جنبش از وضعیت جهان اسلام به‌ طور عام و از وضعیت یمن به طور خاص راضی نیست، زیرا دشمن نه تنها یمن، بلکه قدس و مقدسات اسلامی را تهدید می‌کند و یمن در معرض تجاوزات کسانی قرار دارد که مدعی پیروی از اسلام هستند.
 
وی گفت: وضعیت اسفبار موجود در برخی مناطق جهان اسلام، نتیجه تبعیت و پیروی حاکمان و زمامداران برخی کشورهای منطقه از آمریکا و اسرائیل است، چرا که آنها به مجری پروژه‌های آمریکایی ـ  صهیونیستی شده‌اند و سعی می‌کنند با راه‌اندازی جنگ و کشتار مسلمانان، ابزار دست این قدرت‌های استکباری باشند.

این عضو جنبش انصارالله یمن در پایان درباره اینکه برخی کشورها درباره خروج از ائتلاف نظامی سعودی فضاسازی رسانه‌ای می‌کنند اما برخلاف آن عمل می‌کنند، گفت: مقامات سودانی تاکنون چندین بار اعلام کرده‌اند که سربازان خود را از جنگ یمن خارج می‌‌کنند، اما سربازان آنها همواره و به صورت ابزاری در خدمت ائتلاف سعودی در یمن در حال جنگ هستند و با حمایت آمریکا به دنبال اشغال یمن هستند.
 
گفت‌وگو از سید سجاد معینی
انتهای پیام
captcha