جنبش‌های دانشجویی اسیر حزب‌گرایی نشوند
کد خبر: 3769385
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

جنبش‌های دانشجویی اسیر حزب‌گرایی نشوند

گروه اجتماعی - مسئول بسیج دانشجویی سیستان‌وبلوچستان گفت: جنبش‌های دانشجویی باید رسالت حقیقی خود را که جریان‌سازی است، دریابند، اسیر سیاست‌زدگی نشده و فارغ از حزب‌گرایی و تعصب عمل کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، علیرضا کیخا، مسئول بسیج دانشجویی استان، شب گذشته در نشست آسیب‌شناسی جنبش‌های دانشجویی، گفت: در آستانه روز دانشجو قرار داریم؛ روزی که سه دانشجوی ضد استکباری به دست جلادان رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: هر چند فرا رسیدن روز دانشجو به خاطر شهادت سه تن از عزیزان انقلاب است، اما در مکتب انقلاب، شهادت تسلیت ندارد، بنابراین روز دانشجو را پیشاپیش به دانشجویان عزیز تبریک می‌گوییم.
مسئول بسیج دانشجویی استان بیان کرد: در این ایام، علاوه بر آن‌که جشن‌های دانشجویی برگزار می‌شود، باید نشست‌های روشنگری نیز در سطح دانشگاه‌ها برپا شود تا دانشجویان با فلسفه این روز و اقدام شجاعانه، انقلابی و میهن‌دوستانه آن عزیزان بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: جنبش‌های دانشجویی باید رسالت حقیقی خود را که جریان‌سازی است، دریابند، اسیر سیاست‌زدگی نشده و فارغ از حزب‌گرایی و تعصب عمل کنند.
کیخا اظهار کرد: دانشجو باید درک درستی از شرایط زمانی خود داشته باشد و اقدامات و جنبش‌های آنان به صورت کنشی باشد نه واکنشی؛ دانشجو، فردی روشنفکر و آگاه است و جامعه از او انتظاراتی دارد.
وی افزود: دانشجویان، قشر پیشتاز جوامع هستند؛ اندیشه‏‌های نو و نهضت‌های اجتماعی در سده‏‌های اخیر، عمدتاً در زمینه جنبش‌های دانشجویی شکل گرفته‌‏اند و یا به گونه‌‏ای با آن مربوط بوده‏‌اند.
مسئول بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه دانشجویان نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند، عنوان کرد: دانشجو باید نقش جدی در مسائل کشور داشته و پویا، فعال و مطالبه‌گر باشد.
وی اظهار کرد: انتقادهای سازنده و با نیّت اصلاح امور، بسیار پسندیده است و نباید آن را حرکتی ضد انقلابی دانست؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب «دانشجو باید منتقد و مسئولان باید پاسخگو باشند و در این باره کسی حق ندارد برچسب ضد انقلاب به آن‌ها بزند».
کیخا افزود: همان‌طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند، در همه جای دنیا، دانشجویان یکی از قشرهای پیشرو هستند؛ علت هم واضح است؛ روح ناآلوده‏ جوان، هنگامی که با ذهن و فکر روشن ناشی از تحصیل و با دید بصیر و آگاه همراه می‏‌شود، ترکیب خیلی ممتاز و فاخری به وجود می‏‌آ‌ورد و آن ترکیب، همان ‏دانشجو است.

انتهای پیام

captcha