پاک‌سازی زندگی؛ از پیام‌های اصلی نماز
کد خبر: 3769554
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

پاک‌سازی زندگی؛ از پیام‌های اصلی نماز

گروه اجتماعی - امام جمعه کرمان گفت: پاک‌سازی زندگی از پیام‌های اصلی نماز است و توجه به شرایط و ضوابط یک نماز خداپسند این است که فرد خود را در کمال پاکی و طهارت قرار دهد.

پاک‌سازی زندگی از پیام‌های اصلی نماز است

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان دیروز سه‌شنبه، 13 آذر در ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» گفت: نماز به بی‌نهایت وصل است، دست انسان نمازخوان را می‌گیرد و از دنیای کاملاً فانی با عمر کوتاهی که در اختیارمان است به خدای تبارک و تعالی وصل می‌کند که بی‌نهایت است.
وی ادامه داد: در خصوص نماز، دعوت به نماز، روش‌های ترغیب و تشویق افراد به نماز، محتوایی که در نماز وجود دارد، نقش نماز میان عبادت‌ها، سخنرانی‌ها متعدد داریم و در سال‌های پس از انقلاب اسلامی کتاب متعددی چاپ شده است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: هر زمان در قرآن کریم از نماز نام برده شده است به ویژه آنجا که تنها به آن اشاره می‌شود دو پیام بسیار مهم را دارد، اول اصل نماز و ارتباط شخص خاص با خداوند است و دوم اینکه نماز در واقع محور ارتباط شخص با خداست و پیچیده شده همه عبادت‌هایی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.
امام جمه کرمان گفت: در روایات متعدد نقش نماز در زندگی انسان و اینکه چگونه فرد را می‌سازد و چگونه انسان را در پیشگاه خداوند با تمام وجود نیازمند قرار می‌دهد، پرداخته شده است.
وی افزود: حضرت علی(ع) در برشمردن فلسفه وجود بعضی از عبادات، نقش نماز را کنار گذاشتن کبر و غرور و تکبر از صحنه‌های مختلف زندگی می‌دانند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی گفت: دعوت واقعی پاک‌سازی زندگی از پیام‌های اصلی نماز است و توجه به شرایط و ضوابط یک نماز خداپسند این است که فرد در کمال پاکی و طهارت خود را قرار دهد و طهارت به معنای واقعی را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا هر پلیدی و ناپاکی که با نماز مخلوط شود، نماز را دچار اشکال می‌کند.
وی اظهار کرد: خداوند نمازی در اوج پاکی و طهارت را از ما خواسته است، نماز تقویت‌کننده روح انضباط در انسان است و به همین دلیل اوقاتی مشخص برای نماز تعیین شده است.
امام جمعه کرمان گفت: نماز با همه ظرفیت و پیام‌های مثبتی که دارد در بحث دعوت به نماز و همکاری با ستادهای اقامه نماز دچار مشکل اساسی هستیم و اینکه دعوت به نماز در خیلی از حوزه‌هایی که ما قدرت و اختیار داریم، عملی نیست.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با طرح این سؤال که در مراکز علمی، درس‌های ما آیا بر مبنای نماز طراحی شده و جلسات ما آیا به نماز ختم می‌شود، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی در رابطه با همایش‌ها و اجلاس‌ها، نماز را در چه جایگاهی می‌بینیم و آیا تلاشمان این است که وقت نماز برنامه تمام شده باشد.
انتهای پیام

captcha