اجلاس نماز را از حالت نظری به سمت عملی سوق دهیم
کد خبر: 3769562
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
فدایی:

اجلاس نماز را از حالت نظری به سمت عملی سوق دهیم

گروه اجتماعی - استاندار کرمان گفت: اجلاس‌ها ضمن اینکه نشان از اهمیت موضوع دارند، باید آن‌ها را از حالت تئوری به سمت عملی سوق دهیم، یعنی بعد از مباحث نظری، برنامه‌هایی را تدوین کنیم و گزارش‌های آن‌ها را داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان دیروز سه‌شنبه، 13 آذر در ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع «شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز» تشکیل این اجلاس را نشان از اهمیت موضوع دانست و با بیان اینکه به نماز از دو جنبه می‌توان نگاه کرد، گفت: یکی اینکه نماز را نمادی از تدین، تقوا و اخلاق اسلامی بدانیم، یعنی از کسی که نماز می‌خواند نتیجه بگیریم، فردی متدین و متخلق به اخلاق اسلامی است که آثار اجتماعی خوبی می‌تواند داشته باشد، اگرچه ممکن است استثنایی هم باشد و اخلاق اسلامی را نداشته باشد.
وی افزود: دومین جنبه‌ای که می‌توان به نماز نگاه کرد، به معنای یک فعل و عمل است که آثار و برکات مادی و معنوی خود را دارد و کسی که عمل نماز را انجام می‌دهد از آن‌ها بهره‌مند می‌شود.
فدایی بیان کرد: دعوت به نماز در اقشار و بخش‌های مختلف جامعه شیوه‌ها و روش‌های متعددی می‌تواند داشته باشد، اما یک فرم ساده و خلاصه این است که نماز ریشه در اعتقاد و باورهای افراد دارد.
استاندار کرمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای امر نماز و جلسات بحث و گفت‌وگو در خصوص رفع شبهات و اشکالات مطرح در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌عنوان استاندار کرمان فکر می‌کنم می‌توان این کار را در ادارات داشت و هفته‌ای یک ساعت صرف آموزش امر نماز و بحث و گفت‌وگو در این حوزه با حضور اساتید فن کرد.
فدایی تأکید کرد: اجلاس‌ها ضمن اینکه نشان از اهمیت موضوع دارند، باید آن‌ها را از حالت نظری به سمت عملی سوق دهیم، یعنی بعد از مباحث نظری، برنامه‌هایی را تدوین کنیم و گزارش‌های آن‌ها را داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha