نقش عرفان های کاذب در ناآرامی های جهان پس از سال ۲۰۱۲
کد خبر: 3769602
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

نقش عرفان های کاذب در ناآرامی های جهان پس از سال ۲۰۱۲

حجت الاسلام مظاهری سیف تاکید کرد: جریان های تروریستی تا قبل از سال ۲۰۱۲ فقط در مناطق غرب آسیا، سوریه و عراق فعالیت داشتند اما از این سال به بعد در کل دنیا گسترش پیدا می کند و این یعنی رویاهای «هابرد» و همکارانش، طراحی استراتژی های کلان در جهان است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: یکی از مسائل مبتلابه جهان امروز، ظهور انواع و اقسام معنویت های نوپدید و عرفان هایی است که همه به نام تعالی انسان و بهبود بخشیدن به زندگی او، مطرح می شوند و اتفاقا پیروانی هم پیدا می کنند اما بعد از گذشت مدتی و پس از آنکه ثابت شد هیچ کارایی ای ندارند از گردونه حذف می شوند اما آثار مخربشان تا مدت ها بر افکار پیروان باقی می ماند، چراکه آنها این جریان ها را بهشت برین خود تصور می کردند اما ناگهان متوجه می شوند که با سراب مواجه هستند.

سردمدار یکی از این جریان ها در دهه های اخیر فردی به نام «باربارا ماکس هابرد» است. او با طرح افکارش عده فراوانی را جذب کرد و به فعالیت های گسترده ای پرداخت، حال آنکه حتی بررسی ابتدایی در مورد اصول و اندیشه هایی که او و پیروانش دارند، نشان از جریان کاذب و دروغین دارد.

او معتقد است که ما مراحلی از تکامل را پشت سر گذاشته ایم و اکنون در آستانه تکامل معنوی هستیم تا به آن مرحله ای برسیم که بفهمیم خودمان خدا هستیم! و نیروهای الهی در درون ماست و می توانیم هر کاری که می خواهیم انجام دهیم.

به اعتقاد او در مرحله ای که اکنون قرار داریم باید چرخه ای را طراحی کرد که در محور و کانون خود، اجتماع روح هایِ پیش رو را جای داده است، روح های پیش رو یعنی کسانی که توانستند باورهای معنوی جدید، قدرت خدایی در درون، توان تاثیرگذاری بر کائنات، شعور کیهانی و آگاهی برتر و .... داشته باشند، این افراد با عنوان روح های پیش رو، جهان را به سمت مرحله ای که انسان جهانی در آن مرحله شکل می گیرد، حرکت می دهند.

باربارا هابرد معتقد بود پایان سال 2012 این جشن بزرگ و آغاز عصر جدید در روز تولد خودش که 22 دسامبر است اتفاق می افتد؛ یعنی 22 دسامبر 2012 آغاز عصر جدید است و انسان جدید با آن پتانسیل ها متولد می شود، آنها برای اینکه بتوانند این پیام را به طور گسترده ترویج کنند بحثی را با عنوان پایان تاریخ مطرح کردند به این معنا که 21 دسامبر 2012 روز پایان تاریخ است.

آنها با ساختن تعدای فیلم و پوشش رسانه ای، جو ملتهبی را ایجاد کردند حتی در ایران عده ای ترسیده بودند، در کشورهای دیگر عده ای پناهگاه خریده بودند و نقاطی از زمین به عنوان نقاط امن معرفی شده بود و مردم به قیمت گزافی این زمین ها را خریده بودند تا حداقل به اندازه یک چادر، مکانی امن در اختیار داشته باشند. یا حداقل چند روز بتوانند آنجا سپری کنند... .

در ادامه بخش دوم از مباحث حجت الاسلام «حمیدرضا مظاهری سیف»، رییس موسسه بهداشت معنوی پیرامون فعالیت های این جریان تقدیم حضورتان می شود، این مباحث به همت شبکه جهانی ولایت، طی سلسله مباحث منسجمی تهیه شده است.

حجت الاسلام مظاهری سیف با بیان اینکه جشن بزرگی در پایان سال 2012 مبتنی بر اندیشه های باربارا ماکس هابرد شکل گرفت، گفت: این جشن با حمایت مالی نهادهای امنیتی ایالات متحده آمریکا و فردی به نام «مایکل تانر» که از افسران اطلاعاتی آمریکا است برگزار شد، تانر حدود 100 میلیون دلار به پروژه روز نخست «باربارا ماکس هابرد» کمک می کند، از استرالیا تا آمریکا جشن بزرگی برگزار می شود و هابرد با سخنرانی در مراسم افتتاحیه جشن در استرالیا برنامه را آغاز و خود را سریع به آمریکا می رساند و آنجا نیز سخنرانی می کند.

رئیس موسسه بهداشت معنوی ادامه داد: آنها معتقدند که با این جشن بزرگ، شادی و انرژی مثبت و تمرکزی که رهبران تکاملی برای ساختن یک عصر جدید داشتند، تغییر کرد و جلو آن تخریب ها و تباهی بشریت گرفته شد و دنیا وارد عصر جدید شده و آن روزگار نو آغاز شده است، به نظر ما شاید این حرف ها رویا به نظر بیاید اما این افراد به دلیل برخورداری از امکانات مالی، نفوذ سیاسی، تاثیرگذاری بر سازمان های جهانی و حمایت های رسانه ای که دارند همچنان ایده هایشان را مطرح می کنند.

مظاهری سیف ابراز کرد: بر اساس تاریخ گذاری هایی که بین خودشان انجام می دهند 22 دسامبر 2012 به عنوان 1/1/1 ثبت شد و از آن زمان بر اساس تاریخ عصر جدید حرکت می کنند و گفته اند از سال 2012 تا 2020 این گذر کامل می شود. آنها همچنین موانعی پیش بینی کرده بودند که یک چهارم مردم زمین که شاید سازگار با این تحولات نشوند یا کشته می شوند یا خودکشی کنند، این سخنان باربارا ماکس هابرد در دهه 90 بوده است، اما اکنون مطرح می کنند که بین سال های 2012 تا  2020 سال های پرتنش و پرالتهابی خواهد بود و واقعا انگار این اتفاقات می افتد، وقتی که به خاورمیانه و منطقه غرب آسیا و بلکه به کل جهان نگاه کنیم می بینیم که چنین اتفاقاتی افتاده است.

وی تصریح کرد: جریان های تروریستی تا قبل از 2012 فقط در مناطق غرب آسیا و سوریه و عراق فعالیت داشتند اما از این سال به بعد در کل دنیا این اقدامات گسترش پیدا می کند و این امر نشان می دهد که این ایده ها و رویاها و افسانه هایی که آنها مطرح می کنند و شاید به نظر ما پوچ باشد، در واقع طراحی استراتژی های کلان در جهان باشد. بسیاری از سرمایه گذاری ها، صلح ها، سازمان های بین المللی در این جهت پیش می رود و هرکس که همسو با این جریان نباشد نابود می شوند.

مظاهری سیف اضافه کرد: در این میان عده ای واقعا می ترسند که نابود شوند و لذا خود را با این جریانات جهانی و ایده ها و رویاها هماهنگ می کنند، ایده هایی که استراتژیست های تاثیرگذار مطرح کرده اند، جالب آنکه آنها می گویند ما حتی رهبران معنوی آینده جهان را هم به شما معرفی می کنیم. یعنی تا این حد خودشان را آماده کرده اند.

این پژوهشگر عرفان اظهار کرد: آنها در این راستا ۱۲ جوان را که ملیت های مختلف در انتخاب شان تا حدودی ملاحظه شده بود، انتخاب و این افراد را به عنوان رهبر معنوی جهان معرفی کردند و از همین حالا روی شخصیت آنها کار می کنند. اگر این جوانان ایده ای می دهند به گونه ای آن را تبلیغ می کنند که به عنوان یک ایده جهانی دیده شود، برای مثال یکی از آنها طرحی را با عنوان «عشق جهانی» پیشنهاد داده است(برای مثال این اسم را دارد و من با ملاحظاتی این اسم را برای این طرح مطرح می کنم).

مظاهری سیف در ادامه بیان کرد: در این طرح با صاحبان چند رستوران صحبت کردند. قرار شد نخستین فردی که وارد این رستوران می شود یا در اولین ساعت کاری وارد این رستوران می شود پولی از او بابت غذایی که خورده است دریافت نکنند اما پول بگیرند بابت نفر بعدی که می خواهد بیاید و تغذیه کند، به این ترتیب که می گویند تو مهمان ما باش و نیاز نیست که مبلغی پرداخت کنی اما پولی که می دهی را به نفر بعد از خودت می دهی و در واقع نفر بعد را مهمان می کنی. به همین ترتیب به نفر بعدی هم می گویند نفر قبلی پول شما را پرداخت کرده است و پولی که تو می پردازی برای نفر بعد از توست. به این ترتیب این پروژه در چند رستوران آمریکا و چند جای دیگر در حال برگزاری است و اسم آن را پروژه عشق جهانی گذاشته و از طراح آن تجلیل کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین فرد دیگری از میان همین افراد که به عنوان رهبران آینده جهان معرفی شدند، در جزیره خوش آب و هوایی به مردم یوگا یاد می دهد، از این حرکت نیز به عنوان پروژه معنوی یاد می شود و در واقع به این شکل برای این افراد رزومه مفصلی درست می کنند که ۲۰ یا ۳۰ سال دیگر از این افراد به عنوان کسانی یاد کنند که در جوانی دارای کرامات بودند و فعالیت می کردند. رویای آنها در کشورهای مختلف به ایده بزرگ تبدیل شده و می توان گفت دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده اند و با این ایده ها می خواهند دنیا را به بازی بگیرند.

مظاهری سیف گفت: در این میان ما با یک صحنه جالب مواجهیم، دنیایی که سیاستمداران و سرمایه داران در آن تعیین کننده هستند، سرمایه های بزرگ، خاندان های ثروتمند و قدرتمند مثل خانواده «راکفلر»، یا برخی خانواده هایی که در همه امور حتی مسایل معنوی مداخله می کنند و با ایجاد سازمان ها و شبه جنبش های معنوی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند اما در لایه عمیق تر می بینیم که یک سری رویا وجود دارد و الهامات و مکاشفاتی هست که در حال ساخت دنیای امروز و آینده است، این واقعیت دنیایی است که در آن قرار داریم.

وی ادامه داد: در دنیایی هستیم که به قول «ویلیام وست»، بت پرستی در آن به ویژه در سال های اخیر میان کشورهای غربی توسعه فراوانی یافته است. در همین سال 2012 که سال بحرانی در ایالات متحده آمریکا و کشورهای مختلف بود، یکی از الهه های هندی به نام «لاکشمی» که الهه ثروت و دارایی است، مورد پرستش قرار می گیرد، حتی بسیاری از شخصیت ها از جمله «بیل کلینتون» در یکی از مراسم های مرتبط شرکت کرده و آیینی را برای تجلی از لاکشمی اجرا می کنند تا بحران های اقتصاد آمریکا حل شود.

رئیس موسسه بهداشت معنوی تاکید کرد: موضوع عرفان های کاذب و معنویت های نوظهور، موضوعی نیست که به چند گروه و محفل خلاصه شود، افراد ساده لوحی که دنبال مدعی دروغین راه افتادند یا به امید شفا گرفتن در این برنامه ها شرکت می کنند، در واقع لایه رویینی و سطحی قضیه هستند. این در حالی است که عرفان های کاذب لایه های عمیق تری دارند و روی دنیا اثر می گذارند.

وی در پایان سخنان خود درباره این عرفان نوظهور خاطرنشان کرد: طرفداران این جریان ها معتقدند که آینده جهان را بر اساس این رویاها و الهامات و البته با کار علمی روی آنها و یافتن راهکارهای موثر برای تحقق این رویاها و از طرف دیگر به کارگیری ظرفیت های سیاسی و بین المللی پیش می برند. به زعم آنها با این رویاها و مکاشافات می توانند دنیای آینده را بسازند.

انتهای پیام

captcha