برگزاری مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن + عکس
کد خبر: 3769667
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

برگزاری مسابقات سراسری قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن + عکس

گروه مسابقات ــ مرحله دانشگاهی(مقدماتی) بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله دانشگاهی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت به صورت کتبی در دانشکده علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

در این مسابقات بیش از 600 نفر در دو بخش استادان و دانشجویان در رشته‌های تفسیر، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، ترجمه فارسی، زندگانی پیامبر(ص) و سیره معصومین(ع)، نماز، نهج البلاغه، احکام آقایان و بانوان، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا به رقابت پرداختند.

نتایج این مسابقات اواخر آذرماه سال جاری از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اعلام خواهد شد.

مرضیه آشوری، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: تفاوت بیست‌وچهارمین دوره مسابقات با دوره‌های قبل صرفاً در منابع آزمون بخش اساتید است. در دوره‌های قبل منابع آزمون اساتید و دانشجویان مشترک بود، اما در این دوره، کتاب‌های ترجمه و تفسیر سوره زمر از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و کتاب «فرزندم این چنین باش» از حکمت‌های نهج‌البلاغه برای این بخش ارائه شده است.

مسئول کانون قرآن و عترت واحد رودهن گفت: در بیست‌و پنجمین دوره نیز سرفصل‌های آزمون تغییر خواهد کرد به‌گونه‌ایی که آزمون‌های مربوط به کتاب‌ها، احادیث و ادعیه‌ها حذف و بیشتر بر روی رشته‌های قرآنی مانند ترجمه، تفسیر و ... تمرکز خواهد شود.

وی افزود: کتاب‌های پرمحتوایی برای بخش دانشجویان انتخاب نشده است و اگر برای انتخاب کتاب‌ها دقت بیشتری صورت گیرد، نتایج بهتری خواهد داشت. البته کم‌حجم بودن کتب مسابقات، باعث استقبال دانشجویان شده است.

انتهای پیام

captcha