زیرساخت‌های حوزوی ایلام تقویت می‌شوند
کد خبر: 3769718
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳
قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در ایلام:

زیرساخت‌های حوزوی ایلام تقویت می‌شوند

گروه اجتماعی ــ قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها گفت: توجه ویژه به مدارس علمیه استان ایلام از نظر زیرساختی، تکمیل پروژه‌های در حال ساخت و ایجاد منابع پایدار برای خودکفایی در دستور کار قرار دارد.

زیرساخت های حوزوی ایلام تقویت می‌شوند
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان‌ها، در سفری یک روزه به ایلام، علاوه بر بازدید از برخی مدارس علمیه و پروژه‌های حوزوی، در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در ایلام، پیرامون مسائل حوزه استان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها همچنین در جلسه ای با مدیر، معاونان و کارکنان حوزه علمیه استان، به بررسی پروژه حوزه جامع شهر ایلام و مسائل و مشکلات حوزه استان پرداخت و همچنین در جریان برنامه‌ها و فعالیت حوزه استان قرار گرفت.
حجت الاسلام و المسلمین غفوری در دیدار با نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: برای پیشبرد اهداف و برنامه های مدارس علمیه در استان ایلام، باید شورای حوزه علمیه استان تقویت شود.
وی در ادامه بازدید نماینده ولی فقیه در ایلام از مدارس علمیه استان و رصد برنامه ها و فعالیت ها در راستای حل مشکلات موجود را موثر دانست و اظهار کرد: توجه ویژه به مدارس علمیه استان ایلام از نظر زیر ساختی، تکمیل پروژه های در حال ساخت و ایجاد منابع پایدار برای خودکفا کردن مدارس علمیه استان در آینده نزدیک و ارسال گزارش از وضعیت مدارس جهت رفع مشکلات زیر ساختی، مالی و ... بسیار حائز اهمیت است.
حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در ایلام نیز گفت: در این مدت کوتاه که توفیق خدمت در ایلام را دارم، مدارس علمیه استان بسیار موفق ارزیابی شده اند و چون استان از جمله استان های محروم کشور است، به همین دلیل حوزه استان منابع پایداری ندارد و نیاز به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دارد.
وی عنوان کرد: برای پیشبرد اهداف حوزه علمیه و تقویت مدارس استان ایلام هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت و با حوزه استان برای اجرای برنامه ها و انجام فعالیت ها همراه و همگام هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام هم با ارائه گزارشی، گفت: یکی از خواسته های روحانیت، طلاب، مردم و بخصوص جونان انقلابی استان ساخت حوزه جامع شهر ایلام است.
وی ادامه داد: به دلیل کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی نمی توان جوانان مستعد و علاقمند به تحصیل در حوزه را جذب کرد، لذا اگر حوزه جامع شهر ایلام به بهره برداری برسد، می توان جوانان داخل و خارج استان بخصوص از کشور همسایه عراق را جذب حوزه استان کرد.
مدیر حوزه علمیه ایلام افزود: ساختمان بیشتر مدارس علمیه شهرستان ها به صورت استیجاری می‌باشند و به دلیل کمبود منابع و امکانات، نمی توان در از تمام ظرفیت ها برای جذب طلبه استفاده کرد.
وی بر لزوم ایجاد منابع پایدار تاکید و اظهار کرد: استان ایلام از لحاظ جذب منابع خیرین و موقوفات، منابع بسیار کمی دارد و مدارس علمیه با توجه به محرومیت استان نیاز به توجه ویژه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور دارند.
انتهای پیام
captcha