تخصیص اعتبار ملی برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی اراک
کد خبر: 3769719
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
زندیه‌وکیلی خبر داد:

تخصیص اعتبار ملی برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی اراک

گروه سیاست و اقتصاد ـ‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی اراک پس از پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) بزرگترین پروژه استان از نظر ساختمان است، گفت: با وجود این طی ۲ سال اخیر اعتباری به آن تعلق نگرفته و امسال با توجه به اعتبارات محدود عمرانی استان، اعتباری اندک به آن تعلق گرفته است.

تخصیص اعتبار ملی برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی‌ شامگاه روز گذشته، ۱۳ آذرماه در نشست خبری استاندار با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: پروژه 58 متری بخشی از طرح جامع اراک است که در سال ۸۲ به تصویب رسیده و از همان سال تاکنون، عده‌ای دنبال اجرا نشدن آن هستند، اجرا یا لغو آن نیازمند تصمیم قاطع و قانونی است و ما مسئولان در مقام تابعیت هستیم.
وی اظهار کرد: با توجه به مباحث فنی و نبود وجود گزینه جایگزین طرح ۵۸ متری، پاسخ به لغو همیشه منفی بوده است و اعتراضات نسبت به لغو آن نیز همیشه مطرح بوده و در سال‌های اخیر شدت گرفته است، قطعاً اگر گزینه جایگزینی برای این طرح وجود داشته باشد از آن استقبال می‌کنیم و بنده هیچ‌گاه اصراری بر اجرا‌ی آن نداشتم. اجرای طرح شاید با نارضایتی یک‌هزار نفر همراه باشد اما ۶۰۰ هزار نفر از آن منفعت می‌برند.
زندیه‌وکیلی اظهار کرد: تعدادی از ساکنان این طرح و برخی از مدیران با دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی ملاقات کردند، این ملاقات بسیار خوب بود؛ چراکه از روند کار مطلع شدند و اتفاقاً دبیرخانه هم عنوان کرده است که در صورت وجود طرح جایگزین طرح لغو می‌شود و برای اجرا تابع مقررات هستیم، تاکنون ۴۷ پلاک و ۳۰ درصد طرح تملک شده است.
وی در پاسخ به سؤال روند پیشرفت کتابخانه مرکزی اراک با اشاره به پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی کتابخانه بیان کرد: این کتابخانه پس از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک بزرگترین پروژه استان از نظر ساختمان است، اما طی 2 سال اخیر اعتباری به آن تعلق نگرفته و امسال با توجه به اعتبارات محدود عمرانی استان، اعتباری اندک به آن تعلق گرفته است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز قول تخصیص اعتبار ملی داده است که با تزریق مالی ظرف ماه آینده فعال و ظرف 2 سال آینده تکمیل می‌شود.
این مقام مسئول همچنین درخصوص احداث پل سنجان ‌گفت: این پل در طرح اولیه خود زیرگذر بود ولی پس از خروج بنده از استان ‌به روگذر تبدیل و مراحل قانونی آن نیز به تصویب رسید. شهرک امیرکبیر هم دچار مشکلات مدیریتی بود اما با تلاش‌های ویژه همچون برطرف شدن مشکلات آب قدم‌های خوبی برداشته شده است.
زندیه‌وکیلی در ادامه اعتبار مورد‌ نیاز برای تکمیل طرح را 25 میلیارد تومان خواند و تشریح کرد: پروژه با منابع استانی آغاز شد و برای تکمیل، ردیف ملی نداشت به همین دلیل با مراجعه و رایزنی اعتبار ملی دریافت می‌شود تا همزمان با پیشرفت پروژه ساخت عرشه نیز سفارش داده شود.
وی با اشاره به اینکه برای هدایت ترافیک نیاز به تملک داریم در این‌باره گفت: ۲ پلاک برای کنارگذر باید تملک شود که منابع مالی تملک یک پلاک از سوی شهرداری اراک به عنوان متولی تملک تأمین شده است که باعث پیشرفت پروژه می‌شود، در حال حاضر کار متوقف نیست و با توجه به پیشرفت طرح و رسیدن به نقطه بدون بازگشت باید پیش برویم.
زندیه‌وکیلی در مورد پروازهای اراک نیز گفت: فرودگاه اراک به دلیل بین‌المللی بودن قابلیت پرواز به همه نقاط دنیا اگر مسافر باشد را دارد، جاده فراهان هم اگر حداکثر یک هفته بارندگی نباشد عملیات آسفالت آن انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha