نگاهی اجمالی به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی روشندلان اصفهان
کد خبر: 3769763
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
موسسه برتر ایکنا/75

نگاهی اجمالی به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی روشندلان اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی روشندلان اصفهان از جمله مراکز مردمی است که در حوزه خدمت‌رسانی اما در عرصه دینی و مذهبی به نابینایان خدماتی را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند. این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات برای همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌شود.
ایکنا در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون به معرفی 74 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف اقدام کرده است که این هفته به معرفی مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان می‌پردازیم.
مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان از جمله نخستین مراکز قرآنی ـ مردمی است که در سال 1382 فعالیتش را در زمینه مأنوس کردن نابینایان با قرآن کریم و آموزه‌های کلام وحی آغاز کرده است. این مؤسسه با مدیریت سیدمرتضی نیکزاد که خود روشندل است، در زمینه چاپ و نشر کتاب به‌خط بریل به‌ویژه در حوزه دین و نشر قرآن فعالیت دارد.
برپایی دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی علوم قرآنی، تربیت نیروی انسانی از میان روشندلان علاقه‌مند به فراگیری علوم قرآنی، برپایی همایش‌ها و مسابقات قرانی، تهیه و تولید تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی علوم قرآنی ویژه افراد نابینا از دیگر اهداف این مؤسسه است.
برپایی مسابقات قرآن ویژه بانوان و آقایان روشندل طی سال‌های 84، 85 و 87، برپایی محافل انس با قرآن، راه‌اندازی واحد تحقیق و پژوهش ویژه نابینایان، گسترش برپایی دوره‌های آموزش عمومی قرآن در شهرهای اصفهان، زرین‌شهر، قهدریجان، خمینی‌شهر، شهرضا، موسی‌آباد، ورنامخواست و کاشان از جمله عملکرد این مؤسسه طی سال‌های گذشته است.
اجرای طرح آموزش مکاتبه‌ای و غیر حضوری علوم قرآنی برای ایجاد سهولت میان روشندلان علاقه‌مند، توسعه چاپخانه بریل مؤسسه، دریافت حمایت و تعامل دستگاه‌ها و نهادها، همچنین خیرین به منظور تهیه قرآن، ادعیه و زیارت‌نامه‌های به خط بریل و قرار دادن آنها در اماکن متبرکه و مقدسه، برپایی همایش قرآنی در سطح بین‌المللی ویژه روشندلان از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آینده فعالیت‌های مؤسسه است.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندمان برای ارتباط با مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی روشندلان اصفهان می‌توانند با شماره‌های ۰۳۱۳۴۴۵۰۱۳۰ و ۳۴۴۵۷۳۷۶ ۰۳۱ تماس بگیرند. همچنین این مؤسسه در اصفهان، میدان قدس، ابتدای خیابان علامه مجلسی، کوچه شهید صفاتاج(12) قرار دارد. این مؤسسه پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی http://braillequran.net دارد.
انتهای پیام

captcha