ژنرال آمریکایی مدعی شناسایی محل اختفای البغدادی شد
کد خبر: 3769792
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

ژنرال آمریکایی مدعی شناسایی محل اختفای البغدادی شد

نامزد رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست ریاست فرماندهی مرکزی ارتش این کشور مکان ابوبکر بغدادی را فاش کرد و به بررسی عملکرد آمریکا در عراق و سوریه پرداخت.

به گزارش ایکنا به نقل از ایسنا؛ کنت فرانک مک‌کنزی، نامزد رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست ریاست فرماندهی مرکزی ارتش این کشور در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش فرد بسیار ترسویی است و در صحرای نزدیک رود فرات در مرزهای عراق و سوریه برای نجات زندگی‌اش تلاش می‌کند.

وی افزود: توانایی‌های ابوبکر بغدادی به شدت کاهش یافته است. مک‌کنزی جدول زمانی برای بازداشت یا قتل ابوبکر بغدادی تعیین نکرد.

به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وی تأکید کرد که عملیات نظامی ائتلاف آمریکا علیه مقرهای باقی‌مانده داعش ادامه دارد.

او وضعیت داعش و رهبری آن را اینگونه شرح داد: زمانی که نگران هستی و نمی‌دانی که چند ساعت از زندگی‌ات باقی مانده، دشوار است برای حملات علیه دیترویت برنامه‌ریزی کنی.

مک‌کنزی در ادامه گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت باقی می‌ماند درحالی که نیروهایش برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر مخالفان آماده می‌شوند. موفقیت نظام سوریه در جنگ داخلی مساله‌ای است که از نظر عملی باید آن را پذیرفت چراکه نیروهایش تقریبا به صورت کامل بر گروه‌های مخالف برتری دارند.

وی گفت: دولت سوریه در حل مشکلاتی مثل محرومیت ساکنان از حقوق سیاسی و فقر و بی‌ثباتی اقتصادی که موجب این درگیری مسلحانه شد شکست خورده است. دولت سوریه قادر به بازسازی کشور نیست و تمایلی به آشتی با مخالفان ندارد و همین مساله باعث شده که "تندروی و افراط‌گرایی" تهدید جدی علیه سوریه باشد.

مک‌کنزی همچنین به احتمال شکست هرگونه طرح جدی برای صلح در سوریه به دلیل ناهماهنگی با منافع مسکو، تهران و دمشق اشاره کرد و گفت: منافع روسیه در سوریه حول محور نفوذ و قدرتش در خاورمیانه و نشان دادن خودش به عنوان ابرقدرتی که جایگزین خوبی برای رهبری آمریکا در منطقه است، می‌چرخد. در مقابل سوریه نیز به روسیه اجازه نشان دادن قدرت نظامی‌اش را می‌دهد با این اعتبار که مسکو شریک خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم و کشوری است که مهارت دیپلماسی برای پایان دادن به این جنگ داخلی از طریق کنفرانس‌های صلح بین‌المللی دارد.

وی گفت: هدف نهایی مسکو در سوریه ایجاد یک سوریه باثبات است که به روسیه اجازه تحقق دستاوردهای اقتصادی از طریق عملیات بازسازی و امکان استفاده از منابع انرژی و ورود آزادانه به سواحل دریای مدیترانه را می‌دهد.

انتهای پیام

captcha