ضرورت مشارکت بانوان در مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر: 3769815
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
نماینده سازمان ملل تاکید کرد:

ضرورت مشارکت بانوان در مذاکرات صلح افغانستان

گروه بین‌الملل ــ نماینده سازمان ملل در افغانستان اظهار کرد: مشارکت زنان در گفت‌وگوهای صلح و برای پایان دادن به منازعات و تأمین ثبات پایدار، ضروری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «هشدار» افغانستان؛ تدامیچی یاماموتو، نماینده سازمان ملل در افغانستان اظهار کرد: زنان نیز مانند مردان از منازعات متأثر هستند. با این حال، نابرابری‌های جنسیتی، هنوز هم در بخش مشارکت زنان در فرایند صلح افغانستان ادامه دارد.

وی افزود: مشارکت زنان در گفت‌وگوهای صلح و برای پایان دادن به منازعات و تأمین ثبات پایدار، ضروری است. زنان باید برای مشارکت فعال در فرایند صلح آماده بوده و نمایندگانی در گروه مذاکره‌کنندگان و نهادهای مشورتی داشته باشند.

الیتا میلر، نماینده دفتر ملل متحد نیز اظهار کرد: حضور و رهبری بانوان در فرایند صلح، سبب پایدارتر شدن آن می‌شود. زنان حق مشارکت در گفت‌وگوهای صلح افغانستان را دارند. هیچ تصمیمی درباره آینده افغانستان نباید بدون مشارکت همه شهروندانی که متأثر از آینده آن هستند گرفته شود.

گفتنی است، رئیس‌جمهور افغانستان، در حالی فهرست اعضای هیئت مذاکره‌کننده با طالبان را اعلام کرد که فقط سه زن در آن جای داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha