درخشش مشهد در عرصه خوشنویسی/ حافظ هنر ملی باشیم
کد خبر: 3769827
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

درخشش مشهد در عرصه خوشنویسی/ حافظ هنر ملی باشیم

گروه فرهنگی - یک استاد برجسته خوشنویسی گفت: شهر مشهد در عرصه هنر خوشنویسی توانسته است موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

مشهد در عرصه خوشنویسی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده استرسول مرادی، استاد برجسته خوشنویسی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه شهر مشهد طی 30 سال اخیر به لحاظ هنرهای مختلف و به‌ویژه خوشنویسی جایگاه خوبی را از آن خود کرده است به گونه‌ای که استادان بزرگی در کشور حضور دارند که در این شهر بوده و فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند.
وی عنوان کرد: من به انجمن خوشنویسان مشهد و دوستانی که در این شهر تلاش کرده‌اند؛ تبریک می‌گویم چرا که موفق شده‌اند این مجموعه را به جایی برسانند که امروزه ما شاهد استادان سرآمدی هستیم که از این شهر معرفی شده‌اند.
این خوشنویس برجسته کشور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خوشنویسی یک هنر ملی است و به طبع نیز خط ما بر اساس این هنر شکل گرفته، بر همین اساس استقبال جوانان برای هنر خوشنویس به‌ویژه در دهه‌های اخیر مطلوب بوده است.
مرادی اضافه کرد: با این وجود در حال حاضر نیز بیش از 30 هزار هنرجو در عرصه خوشنویسی در حال فعالیت هستند که این امر خود جای خوشحالی دارد که امروزه جوانان ما به سمت این هنر خوب، پاک و قدسی روی آورده‌اند و فعالیت می‌کنند.
این استاد برجسته خوشنویسی با اشاره به تأثیر خوشنویسان در جامعه از گذشته‌های دور تا کنون، تأکید کرد: از صدر اسلام افرادی بوده‌اند که کار کتابت قرآن، نسخه‌های خطی، ادعیه دینی و مذهبی انجام می‌دادند و در مقابل نیز منابع ادبی مختلفی را هم خوشنویسان بوده‌اند که مکتوب و به نسل‌های بعد منتقل می‌کردند چرا که در آن دوره‌ها صنعت چاپی وجود نداشته و در واقع این افراد بود‌ند که آثار فرهنگی مذهبی و ادبی ما را به نسل‌های بعد منتقل کردند و امروزه ما شاهد مؤثر واقع شدن این افراد در زمینه‌های مختلف هستیم.
وی با بیان اینکه آموزش‌های آکادمیک هنر خوشنویسی می‌تواند مؤثر واقع شود، تصریح کرد: در واقع انجمن خوشویسی متولی این کار در کشور است و مراحل آکادمیک این هنر را از دوره‌های متوسط آموزش می‌دهد که در ادامه نیز به آموزش دوره‌های عالی، ممتاز، فوق ممتاز و استادی می‌پردازد.

انتهای پیام

captcha