آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری؛ ویژگی‌ بارز تشکل‌های دانشجویی
کد خبر: 3769839
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری؛ ویژگی‌ بارز تشکل‌های دانشجویی

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری، دو ویژگی‌ بارز تشکل‌های دانشجویی و در واقع، نشانه حیات و پویایی دانشجویان است؛ اگر دانشجوی ما مطالبه‌گر و آرمان‌گرا نباشد، یک جای کار ایراد دارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدمحمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، صبح امروز در نشستی که در آستانه روز دانشجو با حضور اعضای شورای صنفی دانشجویان و شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه برگزار شد، گفت: 16 آذر یادآور آرمان‌گرایی و استکبارستیزی دانشجویان انقلابی است؛ این روز هیچگاه از حافظه ملت ایران پاک نمی‌شود.
وی اظهار کرد: آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری، دو ویژگی‌ بارز تشکل‌های دانشجویی و در واقع، نشانه حیات و پویایی دانشجویان است؛ اگر دانشجوی ما مطالبه‌گر و آرمان‌گرا نباشد، یک جای کار ایراد دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: واقع‌بینی و قدرت تحلیل واقعیت‌ها، روی دیگر سکه آرمان‌گرایی است؛ دانشجویان ما باید بتوانند با ادراک صحیحی که از واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارند، نقش تاریخی خود را در گذار از شرایط تحریم و استمرار توسعه جامعه ایفا کنند.
وی بیان کرد: دانشجو در عین‌حال که سیاسی و آگاه است، باید مراقب باشد که به سیاست‌زدگی دچار نشود؛ دانشجویان باید آگاه باشند که از آنان استفاده ابزاری برای رسیدن به قدرت نشود.
هاشمی با بیان اینکه ناآگاهی دانشجویان سبب می‌شود که طعمه بدخواهان نظام و مافیای رسانه‌ای استکبار شوند، افزود: گاهی برخی دانشجویان از مسائل پشت پرده موضوعات اطلاع ندارند و صرفاً به‌دلیل عدم اطلاع از فرآیندهای قانونی و حقوقی که برای پیگیری مطالباتشان وجود دارد برخی مسائل کوچک و پیش‌پا افتاده را وارد فضای مجازی کرده و ناخواسته در دام افراد مغرض می‌افتند.
وی ادامه داد: بهترین راه حل مشکلات، برقراری ارتباط اداری با مسئولان هر بخش است؛ کشاندن مسائل جزئی به رسانه و فضای مجازی مشکلی را حل نمی‌کند؛ بحمدالله اکثر قریب به اتفاق دانشجویان با برقراری ارتباط اداری با مسئولین مشکلات و درخواست‌های خود را از مسیر متعارف آن پیگیری می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، وظیفه ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، نظارتی و داروئی را نیز بر عهده دارند و این واقعیت باعث شده تا ارتباط بسیار نزدیکی با واقعیت‌ها و مسائل اجتماعی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha