سی‎ام دی؛ پایان مهلت ارسال آثار به مسابقه مقاله‌نویسی ویژه طلاب لرستان
کد خبر: 3769873
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

سی‎ام دی؛ پایان مهلت ارسال آثار به مسابقه مقاله‌نویسی ویژه طلاب لرستان

گروه فرهنگی ـ مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان سی‎ام دی‎ماه را پایان مهلت ارسال مقالات به مسابقه مقاله‌نویسی دفاع مقدس ویژه طلاب و اساتید مدارس علمیه استان اعلام کرد و گفت: زمان اعلام نتایج این مسابقه، بهمن‌ماه خواهد بود.

سی‎ام دی؛ پایان مهلت ارسال آثار به مسابقه مقاله‌نویسی ویژه طلاب لرستان

حجت‌الاسلام حسین بیرانوندی، مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از لرستان، با اشاره برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برادران لرستان به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با مشارکت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه لرستان به‌منظور ترویج فرهنگ مقاومت در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اولین مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه برادران را برگزار می‌کند.
وی افزود: حوزه‌های علمیه از جمله مراکز فرهنگی هستند که در دوران جنگ تحمیلی با فرستادن مُبلّغ به شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین مناطق جنگی، نقش مؤثری در جذب جوانان به میادین نبرد داشتند.
حجت‌الاسلام بیرانوندی، بررسی نقش و عملکرد فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جنگ تحمیلی، بررسی جایگاه مفهوم فرهنگ جهاد و دفاع در آموزه‌های دینی و نیز بررسی نقش مؤثر مراجع تقلید، علما و روحانیت در دوران دفاع مقدس را از جمله محور‌های این مسابقه برشمرد و اضافه کرد: بررسی نقش حضرت امام خمینی(ره) در ایجاد انسجام و وحدت ملی در طول جنگ و تأثیر آن بر روند جنگ تحمیلی، بررسی نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس، بررسی نقش تبلیغی و رزمی روحانیت در دوران دفاع مقدس، بررسی سیاست و رفتار ابرقدرت‌های بزرگ در قبال جنگ تحمیلی، بررسی وضیعت اقتصادی ایران در دوران دفاع مقدس و بررسی نقش بیگانگان در تحقق فتنه ۸۸، از جمله محور‌های این مسابقه است.
وی با تأکید بر این‌که دفاع مقدس مربوط به نهاد و قشر خاصی نبوده است، بلکه همه اقشار و نهاد‌ها در آن نقش داشته‌اند، اظهار کرد: بررسی نقش علما و مراجع معظم تقلید در پیروزی انقلاب اسلامی، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های انقلاب اسلامی در طی چهل سال گذشته، مقایسه اجمالی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های دیگر جهان، بررسی جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری، معرفی دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، ریزش و رویش‌های انقلاب اسلامی، بررسی راهکار‌های برون رفت از تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران و عوامل مؤثر در انحرافات خواص انقلاب، از دیگر محور‌های مسابقه مقاله‌نویسی ویژه اساتید و طلاب است.
مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان لرستان با بیان این‌که زمان اعلام نتایج این مسابقه، بهمن‌ماه خواهد بود، تصریح کرد: آثار باید از ۱۰ صفحه بیشتر باشند و به‌صورت تایپی ارسال شود و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد.
وی یادآور شد: لازم است نام و نام خانوادگی، سال تولد، تحصیلات حوزوی، نشانی محل سکونت و شماره تماس فرد محقق و مقاله‌نویس، در انتهای مقاله درج شده باشد.
حجت‌الاسلام بیرانوندی افزود: علاقه‌مندان می ‌توانند مقالات خود را حداکثر تا پایان دی‌ماه امسال به معاونت نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ارسال کنند.
وی از اهدای لوح تقدیر به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه خبر داد و گفت: به سه نفر از صاحبان آثار برتر، لوح تقدیر و هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام بیرانوندی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه باید آثار خود را به نشانی خرم‌آباد، میدان ناصرخسرو، خیابان رودکی، نبش کوچه یادگار امام(ره)، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان ارسال کنند.

انتهای پیام

captcha