مردم سرخه یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند
کد خبر: 3769924
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

مردم سرخه یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس جمهور اظهار کرد: همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد زیرا مردم سرخه یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.

مردم سرخه یکپارچه پای انقلاب بوده اند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسن روحانی امروز، 14 آذر در جمع مردم در حسینیه شهدای سرخه، با بیان اینکه سرزمین پر برکت سرخه پرورشگاه انسان‌های عالم، عارف و مجاهد همچون آیت‌الله فیض و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نطنزی است، اظهار کرد: هر چند همه استان‌ها و همه ایران انقلابی بوده‌اند، اما این واقعیت است که انقلاب در ایران از این سرزمین شروع شد و مردم سرخه در این دیدار معروف به ایمان بودند و یکپارچه پای انقلاب بوده‌اند و امروز هم هستند.

وی با بیان اینکه در برابر مهر و محبت مردم و جوانان ولایتمدار زادگاهم، خاضع هستم، متذکر شد: در این منطقه افراد انقلابی بودند که ده‌ها نوبت دستگیر شده و به زندان رفتند، اما ایستادگی کردند و برای پیروزی انقلاب مقاومت کردند زیرا مردم سرخه در این دیار معروف به مردم با ایمان بودند، از ابتدا یکپارچه و در محله‌های مختلف برای برگزاری آیین‌های مذهبی و سنتی با یکدیگر همراه بودند.

روحانی که سخنانش با تشویق پی در پی مردم حاضر در محل سخنرانی همراه بود، افزود: هر لحظه به وطن و دیارم عشق ورزیده‌ام و در برابر لطف و محبت شما کلمه‌ای ندارم و با لهجه سرخه‌ای گفت که «خیلی دوست‌تان دارم». «من همیشه به سرزمین و وطن و زادگاهم عشق می‌ورزم. اگر صدها روز در محله‌های مختلف سرخه قدم بزنم، نمی‌توانم خاطرات دوران کودکی را بیان کنم».

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با تأکید بر اینکه دیار کویر، دیار تشنه است و مردم حداقل یک آب آشامیدنی سالم و پایدار از مسئولان می‌خواهند، افزود: وعده آقای اردکانیان به مردم سرخه این است که تابستان 99، ان‌شاء‌الله آب سالم و پایدار به سرخه خواهد آمد و این آب پایدار برای 30 سال آینده سرخه را تضمین می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به اماکن تاریخی شهر سرخه از جمله مسجد 40 ستون، آب انبار تاریخی و قدیمی سرخه، یخچال طبیعی و دیگر اماکن تاریخی سرخه یادآور شد: آثار گذشته باید به‌عنوان یادگار احیاء شود. این منطقه از نظر گردشگری استعدادهای خوبی دارد.

روحانی ادامه داد: زبان زیبای محلی سرخه از افتخارات ماست زیرا در دوران جنگ همواره بی‌سیم‌چی‌ها از این زبان استفاده می‌کردند و در این اواخر در مذاکرات هسته‌ای نیز ما از این زبان استفاده کردیم. از زبان سرخه‌ای زیباتر اخلاق، ایمان، محبت و فداکاری مردم سرخه است.

دیدار رئیس جمهور با همکلاسی‌هایش

در دیدار رئیس جمهور با مردم سرخه تعدادی از همکلاسی‌های دوران کودکی رئیس جمهور در جمع مردم حضور داشتند که یک به یک به رئیس جمهور معرفی و رئیس جمهور با آن‌ها دیدار و خاطرات گذشته را زنده کرد.

انتهای پیام

captcha