امکانات امروز کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اطلاع‌رسانی شود
کد خبر: 3769972
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
آقازاده:

امکانات امروز کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اطلاع‌رسانی شود

گروه سیاسی - استاندار مرکزی گفت: باید یک مقایسه‌ای از امکانات ایران از سال 57 ‌تا سال 97 ‌بدست آید و هر کمیته باید این کار را انجام دهد و به اطلاع عموم مردم برساند لذا باید از انجام کارهای موازی جلوگیری شود‌ زیرا کاهش سطح کیفی کار‌ها را به دنبال خواهد داشت.

امکانات امروز کشور در مقایسه با قبل از انقلاب اطلاع‌رسانی شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده‌، استاندار مرکزی، صبح چهارشنبه 14 آذر‌ماه با حضور در جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ‌استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید چهلمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بداریم و وظیفه تمامی اقشار جامعه است که هر چه توان دارند برای بزرگداشت این رویداد بزرگ بکار گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید با نظم، انضباط و چارچوب مدون برگزار شود، این ستاد باید برنامه‌ها را تجمیع نماید تا شاهد برگزاری یکی از برنامه‌های خوب و باشکوه در سراسر کشور باشیم البته سابقه استان در برگزاری این نوع از برنامه‌ها حاکی از این است که نقش خود را به خوبی ایفا نموده است.
استاندار مرکزی افزود: کمیته‌های برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به هیچ‌وجه درخواست مبالغ از ستاد نداشته باشند چراکه هر کمیته باید منابع مالی خودش را تامین کند.
آقازاده بیان کرد: باید یک مقایسه‌ای از امکانات ایران از سال 57 ‌تا سال 97 ‌بدست آید و هر کمیته باید این کار را انجام دهد و به اطلاع عموم مردم برساند لذا باید از انجام کارهای موازی جلوگیری شود‌ زیرا کاهش سطح کیفی کار‌ها را به دنبال خواهد داشت. با اینکه ما مطمئن هستیم کارهای موازی انجام می‌شود و تنها جایی که می‌تواند از بروز آن جلوگیری نماید، دبیرخانه ستاد می‌باشد.
وی تاکید کرد: در دهه فجر امسال علاوه بر کارهای فرهنگی باید بیش از سال‌های گذشته به افتتاح پروژه‌های عمرانی استان توجه نمود و باید آماری بهتر از سال گذشته در زمینه کارهای عمرانی داشته باشیم و در این راستا باید کارگروهی با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تشکیل شود.
استاندار مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اعم از دولتی و خصوصی مکلف هستند تعداد پروژه‌های عمرانی که قابل بهره‌برداری برای ایام دهه فجر و حتی تا پایان سال می‌باشد را ظرف هفته آینده ‌مشخص کنند. فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها نیز باید این کار را انجام دهند زیرا فرمانداری‌ها موتور محرک دهه فجر استان هستند و باید ‌گزارش عملکرد را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا ارزیابی از کار شهرستان در چلمین سالگرد انقلاب داشته باشیم.
آقازاده بیان کرد: با توجه به اینکه شعار چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی‌ امسال که تحت عنوان «افتخار به گذشته و امید به آینده» است لذا بهتر است که ‌از اول دی‌ماه‌ این شعار در سربرگ‌ها‌ درج شود.
وی افزود: از کمیته‌های فرهنگی انتظار می‌رود‌ که به‌ سوالات جوانان مانند چگونگی سیر انقلاب اسلامی‌ و دستاوردهای آن و جاذبه انقلاب با وجود‌ تبلیغات منفی‌ و گسترده‌ای که در ماهواره‌ها، فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه می‌شود، پاسخ دهند.
استاندار مرکزی گفت: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب بهتر است که در محل دائمی نمایشگاه‌‌های بین‌اللملی استان مرکزی برگزار شود.
سعید فرخی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این جلسه بیان کرد: تعداد کارگروه‌های‌ ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌ 13 مورد بود که با اضافه شدن 12 کار گروه دیگر،‌ اگر ‌‌این تعداد تجمیع شود شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود.
وی افزود: هر اندازه تمرکز بر شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب امسال که افتخار به گذشته و امید به آینده است تمرکز کنیم می‌توان اقدامات بهتری در این راستا انجام داد علی‌رغم اینکه هدف دشمن ضربه زدن به نظام است و درصدد ایجاد نا‌امیدی در مردم است‌ باید اقدامات موثری در تحقق این شعار انجام دهیم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تاکید کرد: باید اقدامات موثر نظام مقدس جمهوری اسلامی را در چهل سال گذشته تاکنون برای مردم تبیین کنیم و امیدواری در آن‌ها بوجود آوریم.
فرخی افزود: با توجه به مسئولیت بنده در کارگروه اقتصادی‌ دو جلسه برگزار شد و اعضای این کار‌گروه نیز مشخص شده‌اند. به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مقرر شد 20 کلیپ 10 دقیقه‌ای از اقدامات و خدمات دستگاه‌های‌ اجرایی استان به ویژه از بخش‌های ‌غیردولتی استان‌ تهیه و با هماهنگی صداوسیمای مرکز استان پخش شود.
وی با بیان اینکه موضوع هزینه و نبود آن برای دستگاه‌های اجرایی قابل قبول نیست، گفت: ‌بند 40 ماده 37 قانون اساسی‌ تمامی دستگاه‌ها را موظف می‌کند قراردادهایی با صدو سیما‌ در راستای اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی ‌هزینه کنند و اگر ‌برای هر اقدام درون‌دستگاهی مازاد بر هزینه محول باشد باید تامین اعتباری آن را انجام دهند اما، اگر بخواهیم وظیفه ذاتی خود را انجام دهیم‌ باید از ابزار داخلی خود استفاده کنیم.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: برگزاری حداقل 10 نشست تخصصی با حضور دستگاه‌های اقتصادی و صاحب‌نظر در حوزه اقتصادی در ایام دهه فجر از برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
فرخی تصریح کرد: هدف‌‌گیری دشمن در‌ وضعیت کنونی جامعه ‌مسائل اقتصادی است و باید روشن‌گری نسبت به این مسائل هرچه سریع‌تر اتفاق افتد.
وی گفت: در ایام دهه فجر برگزاری همایش با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی‌ را نیز خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha