نمایندگان اصفهان بر استعفای خود پافشاری خواهند کرد
کد خبر: 3770052
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کوهکن:

نمایندگان اصفهان بر استعفای خود پافشاری خواهند کرد

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: وعده‌ها برای جاری ساختن آب در زاینده‌رود تحقق پیدا نکرد، حتی ردیف و اعتباری برای تأمین آب شرب آن نیز قائل نشده و مکاتبات نمایندگان نیز در این زمینه به جایی نرسیده است، لذا استعفای خود را به هیئت رئیسه مجلس تقدیم کرده و اگر هیچ اقدامی انجام نشود، بر استعفایمان پافشاری خواهیم کرد.

دولت به وعده‌هایش در خصوص جاری ساختن آب در زاینده رود عمل نکرد

محسن کوهکن در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس اظهار کرد: استان اصفهان بیست نماینده در مجلس دارد که به جز نماینده خوانسار و گلپایگان که عدم همراهی خود را اعلام کرد، بقیه این استعفانامه را امضا کردند.

وی ادامه داد: بعضی از نمایندگان در مجلس حضور نداشتند که با آنها تماس گرفتیم و آنها نیز تلفنی رضایت خود را برای همراهی با این کار اعلام کردند. یعنی از 20 نفر نماینده اصفهان، 19 نفر این استعفانامه را امضا کردند.

نماینده مردم لنجان در خصوص دلیل استعفا گفت: بیش از دو سال از شروع به کار مجلس دهم می‌گذرد و در این مدت در مکاتبات، مراودات و جلساتی که همکاران بنده برگزار می‌کردند، بدون توجه به گرایشات سیاسی، همواره پیگیر مشکل آب استان اصفهان بوده و خواستار اجرای مصوبات قانونی شورای عالی آب بودند، یعنی حتی خواسته ما به گونه‌ای نبود که در توان دولت نباشد.

کوهکن خاطرنشان کرد: ما جلساتی با حضور رئیس مجلس، وزیر نیرو و معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کردیم و مکاتباتی نیز با رئیس‌جمهور برای تعیین وقت دیدار با ایشان داشتیم و تا جایی که توانستیم این  مسئله را منعکس کردیم، ولی متاسفانه  اقدامی نشد. امروز هم مطلع شدیم که ردیف جزئی تامین آب شرب مردم، حتی جدا از بحث حق‌آبه‌ها و کشاورزی، توسط سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه گفت: ما از دولتی که وعده جاری کردن آب در زاینده رود را می‌داد و اکنون حتی ردیف و اعتباری برای آب شرب آن نیز قائل نشده است، به نوعی ناامید شدیم و با توجه به اینکه ما وظیفه حل مشکلات مردم را داریم و در غیر این صورت وجودمان منفعتی ندارد، این تصمیم را گرفتیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: رویه دولت این است که پاسخ نامه را نمی‌دهد و با این شرایط دوستان ما به آخر خط رسیدند و امیدی هم برایشان باقی نماند، پس صریحا نامه استعفا را به رئیس مجلس تقدیم کردند. چنانچه تا زمان جلسه علنی بعدی مجلس، دولت اقدام عملی انجام ندهد، ما بر استعفایمان پافشاری خواهیم کرد، چرا که وظیفه ما تنها خدمت به مردم است و باید جوابگوی آنها باشیم.

وی اضافه کرد: من کارهای مربوط به استعفا را پیگیری کردم و دوستان و همکاران نیز به جد گفتند که تا آخر کار ایستاده‌اند. ما امیدوار هستیم که این نگاه و حرکت جدید نمایندگان موثر واقع شده و مسئولان را متوجه مسئولیت‌ها و وعده‌هایشان در قبال مردم بکند. اگر آنها به وعده‌هایشان وفا کردند، نمایندگان نیز به انجام وظایفشان ادامه خواهند داد، در غیر این صورت بر استعفایمان پافشاری خواهیم کرد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان مجاز به استعفای دسته‌جمعی هستند، خاطرنشان کرد: دسته‌جمعی استعفا دادن با تک به تک استعفا دادن هیچ تفاوتی ندارد، ولی چون امروز جلسه علنی تمام شده بود و مدتی طول کشید تا امضاها جمع‌آوری شود، استعفا اعلام وصول نشد و زمانی که این موضوع اعلام وصول شود، قوانین ناظر بر موضوع استعفا در آیین‌نامه داخلی مجلس بر آن جاری خواهد شد.

وی گفت: ما این نامه را به رئیس مجلس تقدیم کردیم، اگر تا جلسه علنی بعدی اقدامی انجام نشود، در جلسه بعدی خواستار اعلام وصول این استعفانامه خواهیم شد، پس از آن طبق روال آیین‌نامه، کسی که استعفا داده است، دلایل استعفای خود را بیان کرده و نمایندگان نیز در خصوص تصمیم‌گیری برای استعفا رای‌گیری خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha