اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» در گیلان
کد خبر: 3770065
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» در گیلان

گروه اجتماعی - مسئول دبیرخانه کانون های مساجد گیلان با اشاره به اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» به ‌همت این دبیرخانه، تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد می‌توان آسیب‌های ناشی از این حوزه را کاهش داد.

اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 14 آذرماه در گردهمایی مسئولان منتخب کانون‌های مساجد شهرستان رشت که در مسجد امیرالمومنین(ع) حافظ آباد رشت برگزار شد، با بیان اینکه گیلان دارای بیش از 900 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان است، گفت: طبق دستور ستاد، سامانه «بچه‌های مسجد» ملاک تخصیص اعتبارات و برنامه‌های کانون‌های مساجد است.

وی خواستار ثبت اعضای کانون در سامانه «بچه‌های مسجد» شد و اظهار کرد: اعتبار هر کانون براساس تعداد اعضای کانونی ثبت شده در سایت سجا اختصاص می‌یاید.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه کانون‌های مساجد بزرگترین نهاد دینی مردمی است و افراد بدون چشمداشتی در این مراکز فرهنگی در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن، هرچقدر تلاش کنیم باز هم کم است.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک خبرنگار» در گیلان، متذکر شد: دوره آموزشی این طرح با حضور 40 نفر از فعالان رسانه‌ای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در راستای توسعه گردشگری استان، بیان کرد: گیلان استانی گردشگرپذیر است که باید مساجد را در این زمینه فعال کنیم و این اماکن مقدس را محور گردشگری قرار دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان با اشاره به اجرای طرح «مساجد؛ محور گردشگری» به ‌همت این دبیرخانه، تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد می‌توان آسیب‌های ناشی از این حوزه را کاهش داد.

وی با بیان اینکه کار دینی و مذهبی فارغ از هرگونه جناح‌بندی است، خاطرنشان کرد: کانون محلی برای پرورش نیروی متعهد و متخصص و کادری انقلابی برای آینده کشور است.

حجت الاسلام رضوانی نژاد یادآور شد: زبان فرهنگ، هنر است و باید با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف هنری جوانان را جذب مساجد کنیم.

انتهای پیام

captcha