از نبود بودجه تا عدم وجود ستاد قرآنی ویژه معلولان
کد خبر: 3770097
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
روایت ایکنا از مشکلات فعالیت‌های قرآنی برای معلولان؛

از نبود بودجه تا عدم وجود ستاد قرآنی ویژه معلولان

گروه فعالیت‌های قرآنی- بودجه‌ لازم برای موسسات قرآنی ویژه معلولان درنظر گرفته نشده است تا آنان بدون نیاز به پرداخت شهریه به آموزش قرآن بپردازند؛ بنابراین لازم است ستاد قرآنی ویژه معلولان تشکیل شده تا مشکلات معلولان در زمینه آموزش قرآن هدفمند شود.

از نبود بودجه تا عدم وجود ستاد قرآنی ویژه معلولان

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، خداوند در قرآن کریم در آیات مختلف به حفظ، قرائت و پرداختن به آن اشاره کرده زیرا قرآن کریم آثار و برکات زیادی از جمله پاداش اخروی، هدایت انسان، آرامش روحی، بهترین هم‌نشینی با فرشتگان، بی نیازی، آمرزش گناهان، نجات از عذاب الهی و شادابی دل را دارد که اینها تنها بخشی از فواید حفظ و اهمیت به قرآن است.
معلولیت یک پدیده بشری است که زندگی انسان‌ها در طول تاریخ از آن فارغ نبوده است اما این معلولیت نباید مانع تعالیم قرآنی افراد شود؛
زمانی‏که معلول به خوبی شناخته شود و توانایی و ضعفش به درستی در جامعه انعکاس یابد، می‌توان به درستی از توانایی‌های نهفته او بهره برد.
اما صحبت اینجاست که جایی برای معلولان برای آموزش قرآن دیده نشده است، حال اینکه این قشر از اجتماع نیز حق دارند از مفاهیم قرآنی بهره مند شوند.
محتویات مفاهیم قرآنی برای معلولان گویاسازی شود
محمد حسن دلاکه، مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت نورالامین بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: محتویات مطالب و مفاهیم قرآنی باید برای معلولان گویاسازی شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کتب مفاهیم و تفسیر قرآنی به صورت بریل برای نابینایان وجود ندارد، افزود: برعکس کتب تفسیر قرآنی، کتب قرآن به خط بریل به اندازه کافی وجود دارد که باید توزیع شود.
مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت نورالامین بیرجند بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات معلولان، شهریه موسسات قرآنی است که بسیاری از آنان به علت شهریه موسسات نمی‌توانند در حوزه قرآن وارد شوند.
دلاکه تصریح کرد: اعتبارات دولتی و خیرین باید در حوزه آموزش قرآنی معلولان ورود پیدا کنند تا این قشر از جامعه نیز بتوانند در پرتو نور قرآن قرار گیرند و با مفاهیم آن دنیای خود را روشن تر کنند.
وی ادامه داد: حتی معلولان در ایاب و ذهاب به موسسات قرآنی نیز مشکل دارند چرا که فضای شهری و فضای موسسات برای رفت و آمد آنان مناسب سازی نشده است.
مدیر مسئول موسسه قرآن و عترت نورالامین بیرجند بیان کرد: پیشنهاد می‌شود ستاد قرآنی ویژه معلولان تشکیل شود تا مشکلات معلولان در زمینه آموزش قرآن راهبری شده و قدمی برای حل مشکلات آنان برداشته شود.
وسعت دید معلولان در برابر وسعت دید چشمان به ظاهر بیدار ما بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کنیم.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha