افزایش 10 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن حراست کشور
کد خبر: 3770115
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

افزایش 10 درصدی شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن حراست کشور

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان حراست کل کشور از افزایش 10درصدی شرکت‌کنندگان در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جامعه حراست کشور خبرداد.

افزایش 10 درصدی شرکت کنندگان مسابقات قرآن حراست کشوربه گزارش ایکنا از قم، مهدوی امروز 15 آذرماه در مراسم اختتامیه هشتمین مسابقات قرآن کریم جامعه حراست کشور در قم گفت: هشتمین دوره رقابت‎های سراسری قرآن کریم جامعه حراستی کشور به همراه خانواده‎های آنها دریک فرایند یکساله برگزار و امروز در قم از برندگان این مسابقات نیز تجلیل شد.

وی افزود: این مسابقات امسال با حضور 8هزار از جامعه حراست کل کشور برگزار شد که در بخش استانی و منطقه ای در دو بخش حضوری و غیر حضوری اجرا شد؛ حفظ اجزای مختلف به همراه قرائت در بخش‎های مختلف به همراه اذان و دعاخوانی و ترتیل، بخش‎های حضوری این مسابقات را تشکیل دادند.

مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان حراست کل کشور بیان کرد: شرکت کنندگان بخش غیر حضوری نیز در رشته‌هایی چون نهج‎البلاغه ، صحیفه سجادیه، انسان 250ساله، امام‌شناسی، تفسیر سوره یونس به رقابت پرداختند.

وی گفت: در مرحله اول از بین هشت‌هزار نفر سه هزار و 825 نفر برگزیده شدن؛ پس از برگزاری رقابت‎های بخش منطقه‎ای نیز 249 نفر به عنوان نفرات برتر مسابقات انتخاب شدند؛ 1312 نفر نیز در بخش غیر حضوری این مسابقات شرکت کردند.

مهدوی بیان کرد: یکی از ویژگی های این مسابقات حضور شرکت کننده 5 تا 76 ساله در این مسابقات بود زیرا خانواده‎های فعالان حراست کشور نیز در این رقابت حضور یافتند.

وی تاکید کرد: اسکان شرکت کنندگان به همراه خانواده، حضور در شهر مقدس قم همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، دیدار با مرجع عالیقدر تشیع آیت‎الله‎العظمی جوادی آملی، غبارروبی حرم کریمه اهل بیت(ع) و افزایش 10 درصدی شرکت کنندگان رقابت‎ها از جمله ویژگی های خاص این رقابت‎ها به شمار می‎رود.

انتهای پیام

captcha