۲ مورد وقف جدید در کردستان ثبت شد
کد خبر: 3770145
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

۲ مورد وقف جدید در کردستان ثبت شد

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به ثبت ۲ مورد وقف در استان گفت: این وقف های جدید توسط واقفان و خیران نیک اندیش شهرستان مریوان و برای احداث مسجد انجام شده است.

۲ مورد وقف جدید در کردستان ثبت شد

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یک قطعه زمین مسکونی به مساحت ۶۵ متر و ارزش ۳۵۰ میلیون ریال از جمله وقف های جدید است که توسط واقف خیراندیش رحمان ابراهیمی وقف احداث مسجد در شهر مریوان شده است.
وی افزود: مورد دیگر نیز یک قطعه زمین به مساحت ۲۴۰ متر مربع و به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که توسط اقبال پور رحیمی در شهرستان مریوان وقف شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه با ثبت این دو مورد تعداد وقف‌های جدید در سال جاری به ۲۴ مورد رسیده است، بیان کرد: هشت مورد از وقف‌های امسال مربوط به شهرستان بانه، شش مورد مریوان، پنج مورد بیجار، سه مورد سقز و دو مورد نیز مربوط به شهرستان سنندج بوده است.
وی عنوان کرد: همچنین در این مدت سه مورد از رقبات مربوط به مسجد روستای گُلانه از توابع شهرستان مریوان به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شناسایی شده است.
حجت‌الاسلام نوروزی بیان کرد: این رقبات شامل یک مغازه به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، یک قطعه باغ به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال و ۱۰۷ اصله درخت به ارزش دو میلیارد ریال بوده است که شناسایی و ثبت شد.
وی در پایان یادآور شد: هم اکنون ۲ هزار و ۱۳۲موقوفه با ۱۴ هزار و ۷۱۴ رقبه متصرفی و ۲ هزار و ۹۴۱ رقبه غیر متصرفی در استان کردستان وجود دارد.
انتهای پیام

captcha