تامین نشاط و سلامت ایثارگران از اولویت های بنیادشهید است
کد خبر: 3770187
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹

تامین نشاط و سلامت ایثارگران از اولویت های بنیادشهید است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اولویت های حوزه فرهنگی بنیادشهید، ایجاد نشاط و سلامت جامعه ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان است.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اولویت جدی را تامین نشاط و سلامت با توجه به وضعیت خاص حاکم بر جامعه در نظر گرفته ایم، افزود: با توجه به تنش های روانی و عصبی که به جامعه وارد می شود، باید این تنش های عصبی کنترل یا مهار شود تا روز به روز شاهد کاهش مشکلات و افزایش نشاط در جامعه ایثارگری باشیم.
کاویانی راد ادامه داد: به همین منظور در بخش فرهنگی توجه به عنصر نشاط و سلامت توامان با هم است و اولویت بندی جامعه ایثارگری به میزان نیاز آنها به این خدمات نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه سیاحت و زیارت توسعه اردوهای کم هزینه و پرجمعیت را در برنامه داریم، اظهار داشت: به همین دلیل اردوهایی یک روزه که بتواند به صورت کوتاه مدت گروه زیادی را تحت پوشش داشته باشد، توسعه ورزش همگانی، ایجاد زمینه برای استفاده از امکانات ورزشی و برگزاری مسابقات و جشنواره های فرهنگی برنامه ریزی شده است.
وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی همچنین برگزاری جلسات و توسعه مشارکت های عمومی ایثار و تربیت سخنور و سخنران و اعزام آنها به عنوان مبلغ و حضور در عرصه های اجتماعی در حوزه تحصیلی و رصد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان در دستور کار است که برنامه ریزی و اجرا می شود.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید ادامه داد: علاوه بر اینها در زمینه های تربیتی و ارتقای سطح فرهنگ و مهارت دانش آموزان و دانشجویان با همکاری دو وزارت خانه آموزش و پرورش و وزارت علوم همکاری های خوبی صورت می گیرد که امیدواریم نتایج بهتر آن را در آینده شاهد باشیم.
در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، 43 هزار و 173 نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، 225 هزار و 570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
شمار کل جانبازان کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد. 336 هزار و 282 نفر (59 درصد) جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر (41 درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

انتهای پیام
captcha