مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران برگزار شد
کد خبر: 3770196
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ بیست و سومین استاندار مازندران با حضور سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور امروز 15 آذرماه معارفه شد.

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران برگزار شد/
 به گزارش ایکنا مازندران، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران  امروز 15 آذرماه در مراسم تکریم محمد اسلامی استاندار سابق و معارفه مجید حسین‌‌زادگان بیست و سومین استاندار مازندران که در حاشیه جلسه شورای اداری این استان برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات اسلامی استاندار سابق  مازندران اظهار کرد: ساختار خوبی برای توسعه مازندران ریل گذاری شد و این مسیر باید ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه مازندران یک استان فوق العاده با تمام ویژگی های یک کشور را است، افزود:  مازندران یک استان سیاسی و فوق‌العاده است و باید همه نمایندگان کمک کنند و استاندار جدید آستین بالا بزند و همچون استاندار سابق اقدامی موثر انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه کرسی‌ها و پست‌های مدیریتی عاریه ای و نوبتی است، تصریح کرد: باید از فرصت خدمت که یک امانت در دست ما مسئولان است، کمال بهره برداری را در خدمت به خلق داشته باشیم.

تشکیل بنیاد توسعه برای جبران عقب ماندگی‌های تاریخی در مازندران

در این مراسم  بهرام سرمست  اظهار کرد: مازندران با همه ظرفیت‌های خود هنوز نتوانسته به جایگاه واقعیش برسد درحالی که از ظرفیت‌های توسعه فراوانی برخودار است و از آن می تواند در راستای توسعه کشور بهره برد.
وی با اشاره به اینکه مازندران دارای سرمایه عظیم انسانی در سطح کشور است، افزود: برای عقب ماندگی تاریخی مازندران تدوین برنامه توسعه، تشکیل بنیاد توسعه و اتاق های فکر و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه استان ضروری بوده و همچنین باید آسیب شناسی در زمینه توسعه نیافتگی حمل و نقل و زیرساخت‌های استان صورت گیرد.
سرپرست معاونت سیاسی وزارت کشور، تصریح کرد: باید نهضتی با پشتوانه سرمایه اجتماعی برای پیشرفت و توسعه استان ایجاد و راه اندازی شود.
وی با اشاره به شادمانی تمامی استان مازندران از انتخاب استاندار بومی، افزود: تنوع تجربی مدیریت در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و همچنین طی شدن پلکانی ترقی حسین زادگان از رده کارشناسی تا سرپرست استانداری، تعامل سازنده وی با نمایندگان، محبوبیت و حمایت نماینده ولی فقیه از این استاندار بومی، شایستگی وی را دو چندان کرده است. 

وی افزود: امیدواریم استاندار جدید  با توجه ویژه با بنیاد توسعه و اتاق فکر مازندران و نیز حفظ سرمایه اجتماعی در راستای پیشرفت و توسعه استان حرکت کند.

سرمست بیان کرد: مازندران دارای یک سرمایه عظیم در سطح کلان کشور است و لازم است استاندار مازندران با مازندرانی‌های مقیم تهران نشست و برخاست داشته باشد.

وی افزود: همه استان‌های کشور الگوی توسعه دارند و باید برای هویت‌بخشی، ترسیم الگوی توسعه در استان تدابیری اندیشیده شود و استاندار باید از این وفاق اجتماعی در استان نهایت بهره را در توسعه استان ببرد و نقش پدرانه خود را به درستی ایفا کند.
 طرح شبکه ریلی تهران- مازندران و توسعه فرودگاه‌های استان در حال پیگیری است
در ادامه این مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و استاندار سابق مازندران، گفت: باید به توسعه زیرساخت حمل و نقل و شبکه راه‌ها اعم از ریلی و فرودگاه‌ها در این استان توجه ویژه‌ای شود و وزارت راه و شهرسازی طرح‌های را در این ارتباط در حوزه راه سازی و ریلی در دست اجرا دارد. 
وی با بیان اینکه طرح شبکه ریلی تهران- مازندران در وزارت راه و شهرسازی همراه با توسعه فرودگاه نیز دنبال می شود، تصریح کرد: برای بخش مسکن نیز طرح ویژه ای در دست اجرا داریم که این کار می تواند با نهایی شدن تشکیل بنیاد توسعه استان مازندران پیگیری و سرمایه گذاری شود.
وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: در راستای تفاهمنامه دو جانبه برای توسعه بنادر و همکاری مشترک در حوزه بندری توافقاتی صورت گرفت که از زیرساخت‌های بنادر در مازندران نیز می‌تواند در این حوزه بهره‌مند شد. 
اسلامی با بیان اینکه برای توسعه مازندران نیاز به وحدت و همدلی است، یادآورشد: مازندران برای توسعه و پیشرفت و بهره گیری از قابلیت‌های سرشارش نیازمند این اتحاد و انسجام  است تا عقب ماندگی‌های خود را جبران کند.

لزوم ثبات مدیریتی در مازندران
در ادامه این جلسه علی اسماعیلی رئیس مجمع نمایندگان مازندران اظهارکرد: پس از ۴۰ سال احمد حسین زادگان به عنوان اولین ساروی استاندار مازندران شد و امید است همه بخش ها از این استاندار بومی حمایت کنند. 
عبدالله رضیان عضو مجمع نمایندگان استان هم با تقدیر از استاندار پیشین تصریح کرد: زیرساخت های راه مازندران ضعیف بوده و امیدواریم وزیرراه و شهرسازی به جد پیگیر این مساله باشند. 
وی  افزود: با توجه به تلاش های محمد اسلامی استاندار سابق مازندران و وزیر کنونی راه و شهرسازی، تابعیت افتخاری مازندرانی به وی اهداء می شود. 

در ادامه شاعری عضو دیگر مجمع نمایندگان مازندران نیز با تقدیر از زحمات جهادی استاندار سابق در استان گفت: وی پایه گذار سبک مدیریت جهادی  بود و باید این رویه تداوم یابد. 
وی با اشاره به اینکه نمایندگان استان از مدیر بومی برای اداره استان حمایت خواهند کرد، تصریح کرد: باید تکمیل شبکه های آب ،تنظیم بازار کشاورزی، توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی، توجه به بخش گردشگری و فراهم کردن زیرساخت های آن، توسعه شبکه های حمل و نقل و رفع گره های ترافیکی مورد توجه استاندار جدید قرار گیرد. 
لزوم توجه به موضوع منطقه آزاد از سوی استاندار جدید
نماینده مردم شرق مازندران با بیان اینکه ۱۵ استان مرزی دارای یک یا دو منطقه آزاد هستند، تاکید کرد: استاندار جدید مازندران  باید موضوع منطقه آزاد استان را پیگیری جدی داشته باشند و این مسئله را خاتمه دهند. 
وی با تاکید برتوجه به محیط زیست و چالش های نظیر پسماند درباره موضوع انتقال آب دریای خزر اظهارکرد:باید همه دست به دست هم دهیم و از حیثیت دریای خزر دفاع کنیم.
ولی الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مازندران با چالش‌های فراوانی نظیر بیکاری، پسماند، حمل و نقل، راه و دریا مواجه است.
وی افزد: این استان کمترین بهره را از دریا گرفته و مشکلات باید با همت مسئولان به جایگاه مطلوب برسد.
نماینده مردم فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هم دلی و اتحاد می توانیم به درستی مسیر توسعه را طی کنیم. 
طرح انتقال آب خزر غیرکارشناسی است 
محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس  شورای اسلامی نیزدر این مراسم با اشاره به اینکه همه نمایندگان روی گزینه بومی استانداری مازندران به اجماع رسیده اند، اظهارکرد: استاندار جدید باید از ظرفیت نمایندگان مجلس در امور بهره گیری کنند. 
وی خواستار حل و رسیدگی به مشکلات دیرینه مازندران مانند راه، زباله و غیره شد و خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب خزر به سمنان  پایه و مبنای کارشناسی ندارد و غیرکارشناسی است. 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به اینکه بهترین راه انتقال آب دریای عمان است، خاطرنشان کرد: تکمیل پارک موزه دفاع مقدس  از ضروریات استان استان است دانست  و تاکنون 180 امضا برای تکمیل آن جمع آوری شد اما دولت ۱۱ سال نتوانست این پروژه را تکمیل کند.

دستگاه‌های اجرایی برنامه ۱۰۰ روزه ارائه کنند

 احمد حسین‌زادگان در مراسم معارفه‌اش اظهار کرد: ظرفیت بسیاری خوبی در بدنه دولت برای حمایت از توسعه مازندران وجود دارد و باید تلاش کنیم که از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: علت اینکه نتوانستیم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم همین عدم همگرایی بوده که مهندس اسلامی بخشی از این راه را هموار کرد و بنده نیز تلاش می‌کنم که این راه را ادامه بدهم.
استاندار مازندران تصریح کرد: ریل‌گذاری مناسبی توسط مهندس اسلامی انجام شده، ایجاد بنیاد توسعه و تشکیل اتاق فکر نخبگان اقدام عملیاتی درستی بود که بر اساس اسناد بالادستی شکل گرفته است.
وی با اعلام اینکه اختلافات و واگرایی در  بین مردم نیست، افزود: این واگرایی در بین مسئولان وجود دارد، تعصبات بیش از حد صنفی و بخشی شاید زمینه‌ ایجاد این واگرایی شده است.
استاندار مازندران اضافه کرد: نمایندگان استان مازندران عضو مؤثر در کمیسیون‌های مجلس هستند، اگر از آسیب‌شناسی درستی برای توسعه استان بهره ببریم، در توسعه دچار چالش نمی‌شویم.
وی افزود: از ظرفیت مازندرانی‌های مقیم تهران هم باید استفاده کنیم و این موضوع هم در برنامه کاری ما قرار دارد.
در پایان مراسم از محمد اسلامی استاندار سابق مازندران تودیع به عمل آمد و احمد حسین زادگان به عنوان بیست و سومین استاندار مازندران معارفه شد.   

انتهای پیام

 

captcha