اخلاق حاکم میان مردم کردستان مدیون وجود علمای دینی و ماموستاهاست
کد خبر: 3770228
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

اخلاق حاکم میان مردم کردستان مدیون وجود علمای دینی و ماموستاهاست

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: صداقت، پاکی و اخلاق حاکم میان مردم کردستان مدیون رسول خدا و وجود علمای دینی و ماموستاهاست.

اخلاق حاکم میان مردم کردستان مدیون وجود علمای دینی و ماموستاهاست

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان شامگاه گذشته، 15 آذرماه در همایش «دومین منادیان وحدت» که در روستای دولاب سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ماه مولود متعلق به پیامبر اسلام(ص) است و مایه‌ی افتخار است که خداوند ما را جزو امت پیامبر اکرم قرار داد.
وی افزود: برپایی همایش‌های مولودی‌خوانی و وحدت‌آفرین توسط مردم فهیم روستای دولاب و مردم کُرد نشان از ارادت و دلدادگی مردم کُرد و کردستان نسبت به پیامبر اسلام است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: ارادت مرد کرد و کردستان در محضر نورانی پیامبر اسلام در سطح کشور کم نظیر است و این عشق و علاقه مدیون ماموستاها و عالمان دینی است که در مناطق روستایی مشغول تبلیغ دین هستند.
وی با اشاره به اینکه ارادت مردم بیانگر پاکی دل و صفای باطن آنهاست است که در رفتار تک تک مردم نجیب کردستان وجود دارد، عنوان کرد: اگر عزت و شرفی داریم بخاطر سنت گرانقدر پیامبر اسلام است و مایه‌ی خوشحالی است که خداوند ما را جزو امت پیامبر گرامی اسلام قرار داده است.
وی اعلام کرد: حضور در میان مردم به ویژه مردم ساده و پاک مناطق روستایی جزو بهترین لحظات عمر مسوولان است و مردم مناطق روستایی کردستان جزو پاک ترین روستاهای کشور به احاظ اخلاقی و رفتا اجتماعی است.
حجت‌الاسلام مختار کرمی با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است در مناطق کُرد کشور مشغول خدمت بوده‌ام، افزود: بهترین دوران خدمتم خدمت در میان مردم کُرد بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: صداقت و پاکی و اخلاق حاکم میان مردم کردستان مدیون پیامبر اکرم و سپس علمای دینی و ماموستاها است و بسیاری از مناطق روستایی کردستان با قدمت چند صد ساله جای پرورش عالمان دینی بوده که جوانان باید در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر آنها قدم بردارند.
یحیی نظری معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سنندج نیز در این همایش اظهار کرد: هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول فرصتی برای تحکیم وحدت و همدلی بین مردم است و باید از این فرصت بهره برد.
وی افزود: برگزاری همایش منادیان وحدت در روستا منجر به حضور بیشتر مسوولان در این منطقه روستایی شده تا از نزدیک با مشکلات منطقه و مردم روستا آشنا شویم.
وی خاطر نشان کرد: امروز کشور ما در تحریم ناخواسته‌ و ناعادلانه‌ای قرار گرفته است اما قطعا با یکدلی و مشارکت مردم از این مرحله عبور خواهیم کرد.
معاون فرماندار سنندج بیان کرد: اعتبارات امسال نسبت به سال‌های قبل علیرغم مسائل و مشکلات موجود بیشتر است و درآمدهای دولت افزایش یافته و قطعا دولت برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رفع مشکلات مردم خواهند داشت.
نظری اعلام کرد: در زمان پیامبر اکرم نیز مشکلات اقتصادی وجود داشت اما باید به تبعیت از پیامبر عزت و استقلال‌مان را حفظ کنیم و زیربار زور نرویم.
وی اضافه کرد: همه می‌دانیم هر جا رد پای آمریکا وجود دارد مفاسد اجتماعی و اخلاقی نیز وجود دارد و نباید اجازه دهیم کشور و ملت ما زیر بار زورگویی‌های امریکا برود و ارزش‌هایمان به نابودی بکشند‌.
معاون فرماندار سنندج با اشاره به اینکه با حمایت و همدلی مردم قطعا از این مشکلات عبور خواهیم کرد و جشن چهل سالگی انقلاب را خواهیم گرفت‌و در پایان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی روستای دولاب قول مساعد داد.
زند، بخشدار بخش سیروان نیز در این مراسم اعلام کرد: بخش سیروان دارای ۲۳ روستاست که همه آنها گنجینه‌های تاریخ و ادب کرد به شمار می‌روند که از لحاط ادب و فرهنگ و طبیعت گنجی ارزشمندی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به نامناسب بودن ورودی روستای دولاب گفت: امیدواریم بودجه‌ای توسط فرمانداری شهرستان سنندج برای جاده روستای دولاب در نظر گرفته شود.
وی افزود: برای تعدادی از روستاهای بخش سیروان گازرسانی در حال انجام است و امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی در بخش سیروان به ویژه در روستای دولاب از اقداماتی است که در این روستا انجام گرفته است.
بخشدار سیروان بیان کرد: انجام آسفالت روستای تنگیسر، گازرسانی به روستای دولاب، آسفالت صحیح دوکیلومتر باقیمانده از جاده این روستا از اقداماتی است که در دست اقدام است و امیدواریم در سال ۹۸ انجام گیرد.
انتهای پیام

captcha