جشنواره تجسمی فجر به سمت نوآوری می‌رود/ توجه به اقتصاد هنر
کد خبر: 3770245
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

جشنواره تجسمی فجر به سمت نوآوری می‌رود/ توجه به اقتصاد هنر

به گفته فرزاد ادیبی، همکاری داوران نکته سنج، خلاق، نوآور و پویا به ایجاد نوآوری و پویایی در بخش گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کمک خواهد کرد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: فرزاد ادیبی دبیر بخش گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در این دوره از جشنواره، آثار هنری در ۱۰ بخش مجزا ارائه می‌شوند تا شاهد حضور فعال‌تری از هنرمندان در حرفه و رشته‌های تخصصی‌شان باشیم.

وی درباره تاثیر مجزا شدن بخش‌های جشنواره اظهار کرد: نمایشگاه، جشنواره و سوگواره در حیطه طراحی پوستر بسیار است و همه آن‌ها به ارتقای هنر گرافیک کمک می‌کنند اگر چه نقدهایی جدی بر همه آن‌ها دارم اما این برنامه‌های هنری به‌عنوان تلاش‌های کوچک تاثیر خوبی در رشد این هنر خواهند داشت. در این میان جشنواره هنرهای تجسمی فجر هم مثل بقیه جشنواره‌ها، به رشد گرافیک در بین جوانان کمک خواهد کرد.

دبیر بخش گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: این که داوری آثار این بخش را مهران زمانی، سیامک فیلی‌زاده و علیرضا مصطفی‌زاده به‌عنوان هنرمندان نکته سنج، خلاق، نوآور و پویا برعهده دارند نیز یکی دیگر از نقاط قوت بخش گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است چراکه قطعا در نگاه داورانه این افراد نوعی آموزش وجود دارد که به ایجاد جریان نوآوری و پویایی کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه تلاش برگزارکنندگان جشنواره بر این است که قدمی فراتر از پیش بردارند، درباره همکاری گالری‌داران به‌عنوان دیگر اتفاق جدید این دوره جشنواره گفت: حضور گالری‌داران به‌عنوان بخش مهمی از حرفه هنرهای تجسمی بسیار لازم بود. این بخش خصوصی و فعال با نمایش آثار معاصر به گسترش هنر در بین مخاطبان کمک بسیار شایان توجهی می‌کند و از سویی به اقتصاد هنر هم به طور جدی و تخصصی می‌پردازد.

ادیبی تصریح کرد: برای هنری که قرار است راه امرار معاش هنرمندان شود، گالری‌ها انتخابگران خوبی هستند و این که در این دوره به حضورشان توجه شده قطعا موجب دلگرمی‌شان خواهد شد.

انتهای پیام

captcha