حرکت در فضای تقلیدی با روحیه دانشجویی در تضاد است
کد خبر: 3770264
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

حرکت در فضای تقلیدی با روحیه دانشجویی در تضاد است

گروه اجتماعی- امام جمعه زاهدان گفت: دانشجو همان گونه که از نامش مشخص است، باید تحقیق‌گر و پرسش‌گر باشد؛ نباید در یک فضای تقلیدی پیش برود، زیرا حرکت در چنین فضایی، با روحیه مطالبه‌گر دانشجو در تضاد است.

حرکت در فضای تقلیدی با روحیه دانشجویی در تضاد است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 16 آذرماه، گفت: امروز، روز دانشجو است؛ روزی که یادآور رشادت‌های دانشجویان انقلابی در مقابله با استکبار است؛ روزی که چند جوان مقابل قدرت‌ها قد علم کردند.
وی ادامه داد: دانشجو همان گونه که از نامش مشخص است، باید تحقیق‌گر و پرسش‌گر باشد؛ نباید در یک فضای تقلیدی پیش برود، زیرا حرکت در چنین فضایی، با روحیه مطالبه‌گر دانشجو در تضاد است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی امر مهمی بود که در فضای استبدادی آن زمان به وجود آمد، بیان کرد: داشتن تلفیقی از آگاهی، بصیرت، بیداری، قدرت دیدن واقعیت‌ها و تحلیل مسائل از ویژگی‌های یک دانشجوی انقلابی است.
وی اظهار کرد: دانشجو باید خودش مبدأ تحول باشد و در برابر جریانات باطل، هوشیار باشد؛ امروز دشمن برای تغییر جهت فکری دانشجو به‌عنوان قشر جوان، با انرژی و تأثیرگذار جامعه سرمایه‌گذاری کلانی کرده است؛ بنابراین یک دانشجو باید بداند که از کدام منبع فکری تغذیه می‌کند و نشست و برخاست او با چه کسانی است.
آیت‌الله سلیمانی در ادامه به شهادت دو تن از پرسنل نیروی انتظامی چابهار اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر حادثه ناگواری رخ داد که در آن دو تن از فرزندان انقلاب، به شهادت رسیدند؛ این دو بزرگوار از جان خود گذشتند اما دشمن را در رسیدن به مقصد شومش ناکام گذاشتند.
وی ادامه داد: بیداری و هوشیاری ماموران انتظامی چابهار در مقابله با ورود تروریست‌ها به مرکز فرماندهی انتظامی این شهر، امر شجاعانه‌ای بود؛ در صورت ورود این جنایتکاران شاهد اتفاقی بسیار درد ناک‌تر می‌بودیم.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: شهادت این دو عزیز را که شجاعانه در مقابل تروریست‌ها ایستادند، به خانواده و مردم ایران تسلیت گفته و بر مجروحان این حادثه طلب شفاعت از خداوند منان را خواستاریم.

انتهای پیام

captcha