دانشجو موتور محرکه جامعه/ مسئولان تقوای کلامی را رعایت کنند
کد خبر: 3770270
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

دانشجو موتور محرکه جامعه/ مسئولان تقوای کلامی را رعایت کنند

امام جمعه موقت تبریز، اظهار کرد: دانشجو موتور محرکه جامعه و زبان گویای مردم است، پس باید با روحیه انقلابی خود عمل کند و با حفظ استقلال و تقوی آلت دست جناح‌های سیاسی نباشد.

دانشجو موتور محرکه جامعه و زبان گویای مردم است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با تاکید بر اهمیت مراقبت از رفتار و اعمال، اظهار کرد: چنانچه در نظام و حاکمیت اگر فرآیند واردات و صادرات کنترل نشود، حاکمیت از هم می‌پاشد، انسان نیز باید مراقب واردات و صادرات قلبی و رفتاری خود باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که نقدی در مورد سخن برخی مسئولان در حوزه تقوای کلامی دارم، گفت: هر انسانی به نسبت جایگاه و موقعیتش درجات تقوای متفاوتی دارد که باید آن را دریافته و رعایت کند.

حجت‌الاسلام عالی، با بیان این‌که فردی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئول است، مسولیتش اقتضا می‌کند که تقوای بیشتری را رعایت کند، گفت: اخیرا یکی از نمایندگان خانم مجلس سخنی در مورد چادر سرکردن گفته است که گویی چشمانش را بسته و صرفا دهانش را باز کرده؛ در حالی که باید توجه کند مجلس عصاره فضایل بوده و یکی از قوای سه گانه است و کسی که صندلی‌ای را در مجلس اشغال می‌کند باید بسیار مراقب حرف‌ها و مو‌ضع‌گیری‌هایش باشد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه گفت: حجاب یکی از ضروریات دین و آیه صریح قرآنی است و کسی که آشکارا اصل حجاب را رد کند دچار ارتداد می‌شود.

وی به صحبت‌های برخی از مسئولان دیگر نیز اشاره کرد و گفت: نماینده‌ دیگری نیز که همواره چشم خود را بسته و دهانش را باز می‌کند در رابطه با برجام می‌گوید: «یک عده در داخل و در حاکمیت باعث شدند تا برجام بصورت کامل اجرا نشود». این چه صحبت‌هایی است؟ کی می‌خواهیم درس عبرت بگیریم.

حجت‌الاسلام عالی در ادامه به فرارسیدن روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت: روز دانشجو در واقع روز ضد استکبار و مبارزه با آمریکا است، بنابراین دانشجویان باید انقلابی بوده و با تلاش های خود امیدوار به دستیابی به آرمان های بزرگتر انقلاب باشند.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: دانشجو موتور محرکه جامعه و زبان گویای مردم است، پس باید با روحیه انقلابی خود عمل کند و با حفظ استقلال و تقوی آلت دست جناح های سیاسی نباشد.

وی ادامه داد: دانشجویان با توجه به ارزش علم و دانش، علم آموزی و پژوهشگری را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.افزود: ۱۶ آذر روزی است که دانشجویان علیه اسکتبار به پاخواسته و در این میان سه نفر از دانشجویان نیز شهید شدند؛ ۱۶ آذر منصوب به دانشجوی ضداستکبار و ضدآمریکاست.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به پیش‌رو بودن سالروز شهادت سومین شهید محراب «آیت‌الله دستغیب» اشاره کرد و بر اهمیت مطالعه‌ی کتب این عالم ربانی توسط جوانان تاکید کرد.

وی همچنین شهادت شهید خلبان احمد کشوری را یادآور شد و گفت: اگر شهدایی مانند کشوری و شیرودی نبودند، دشمن تا پادگان ابوذر می‌آمد ولی شهید کشوری و شیرودی دو خلبان بزرگ کشور تمام تانک‌های دشمن را منهدم ساخت.

حجت‌الاسلام عالی در ادامه متذکر شد: در جنگ اقتصادی فعلی کشور، مردم و کسئولان باید با اخلاص، بدون ترس و با جدیت پیش روند چراکه در این امر هیچ عذر و بهانه‌ای قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: دشمن چندین باره علیه ما در عرصه‌های مختلف اعم از تبلیعات، رسانه‌ها و رایزنی‌ها فعالیت می‌کند از این‌ رو غفلت و سُست بودن در میدان جنگ قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: هر قومی باید به صورت فردی و اجتماعی همیشه خدا را یاد کرده و نام ایشان را ذکر کند و در همه کارها خدا و رضایتش مدنظر باشد.

انتهای پیام

captcha